Royal Princess

Princess Cruises

Maailman johtava lemmenlaiva valloittaa palvelullaan!

Princess Cruises on kasvanut yhdestä Meksikon risteilyjä tarjoavasta aluksesta yhdeksi maailman johtavista varustamoista vankalla, yli 50 vuoden kokemuksella.

Princess Cruises -varustamolla on tänä päivänä enemmän risteilykohteita kuin millään muulla, ja sen matkassa lomailee yli miljoona risteilee vuosittain. Varustamo tuli suomalaisillekin tutuksi 1970-luvulla, kun Pacific Princess valittiin Lemmenlaiva-televisiosarjan alukseksi. Edelleen laivoilla on yksi tv -kanava, jolla pyörii koko ajan sarjan jaksoja – nostalgista!

Princess Cruisesilla riittää edelleen romantiikka ja rakkautta, sillä se on ainoa iso risteilyvarustamo, jonka laivojen kapteeneilla on oikeus suorittaa avioliittovihkiminen. Niinpä laivoilla vietetään usein hääpäiväjuhlia ja vihkivalojen uudistamisseremonioita.

Princess Cruises kehittää jatkuvasti toimintaansa ja tuotteitaan palvellakseen risteilyasiakkaitaan paremmin. Varustamon tavaramerkkejä ovat korkeatasoinen asiakaspalvelu, laivojen viimeisen päälle mietitty sisustus ja ylellisyys, joka jättää hymyn vaativammankin asiakkaan kasvoille.

Ja näillä laivoilla viihtyy! On lukuisia upeita, kehuttuja ravintoloita ja baareja, hemmotteluhoitoja ja kylpylöitä, uima-altaita, liikuntamahdollisuuksia ja ihania kauppoja. Laivoissa on myös teatteri, joissa voi nauttia korkeatasoisia esityksiä.

             

Laivojen suunnittelussa on panostettu siihen, että mahdollisimman moni matkustaja saisi nauttia omasta parvekkeesta hytissään. Princessin laivoissa onkin enemmän parvekkeellisia hyttejä kaikissa eri kategorioissa kuin minkään muun varustamon laivoissa. Osassa aluksista on myös kannella uima-altaan laidalla iso valkokangas, jolta voi katsella iltahämärässä elokuvia tai konsertteja raikkaassa merituulessa, tähtien alla.

Princess Cruises vie sinut ympäri maailmaa, kaikille mantereille – ja vaikka koko maapallon ympäri! Varustamon valikoimassa on lähes sata risteilyjä ja yli 360 kohdetta. Satamasta voi lähteä mukaan varustamon monipuolisille retkille tutustumaan jälleen yhteen uuteen, mielenkiintoiseen kohteeseen.

Princess Cruises on osa Carnival Corporationia, joka on yksi maailman suurimmista lomamatkoja tarjoavista yrityksistä.

 

Hyvä tietää ennen risteilyä

Reittimuutokset

Loistoristeilyt ei vastaa matkareitin muutoksista tai laivan myöhästymisistä ennalta arvaamattomien ja hallitsemattomien olosuhteiden vuoksi tai syistä, jotka liittyvät laivan ja matkustajien turvallisuuteen. Varustamolla ja aluksen kapteenilla on oikeus jättää pois satamia, muuttaa aikatauluja, vaihtaa reittiä tai alusta ilman ennakkovaroitusta.

Nimet matkustajatiedoissa

Huomioittehan, että matkustajien nimitietojen on täsmättävä matkustusasiakirjan kanssa. Ensimmäinen etunimi ja sukunimi riittävät. Mikäli matkalipun nimitiedot eivät vastaa passin tietoja, matkustaminen ei ole mahdollista. Ilmoittakaa Loistoristeilyiden myyntitoimistoon, jos nimi pitää korjata. Nimenmuutoksista ja niiden korjauksista aiheutuvat kulut veloitetaan asiakkaalta.

Mitä pakata mukaan?

Pukeutuminen
Vaatteita pakatessa tulee luonnollisesti ottaa huomioon vuodenaika ja kohteessa vallitsevat sääolot. Päivisin laivalle suositellaan kevyitä ja mukavia lomavaatteita, ja auringonsuojaksi jotain päähinettä tarpeen vaatiessa. Illat merellä voivat olla huomattavasti viileämpiä, joten ota mukaan myös lämpimämpää vaatetusta. Epävirallisiin iltoihin kannattaa varautua pakkaamalla mukaan kesäisiä asuja, kuten miehille esimerkiksi klubitakki ja housut ja naisille hame tai jakkupuku. Muutamia juhlailtoja varten suosittelemme esimerkiksi pukua miehille ja cocktail-asua naisille. Viileämmissä ilmastoissa kerrospukeutuminen on kannattavaa. Myös sadevaatteet saattavat olla tarpeen jollain reitillä. Lisäksi muistakaa ottaa mukaan uima-asu, sillä kaikilla aluksilla on uima- ja porealtaat. Aluksen kuntoilumahdollisuuksia hyödyntääkseen, mukana tulee olla urheiluvaatteet ja -kengät. Retkille suosittelemme mukavia jalkineita tai tarvittaessa patikointikenkiä.

Matkatavarat

Lentoyhtiöiden matkatavararajoitukset vaihtelevat yhtiöiden ja lippuluokkien välillä, joten matkustajien tulee tarkistaa ajankohtaiset tiedot ennen matkalle lähtöä. Varmistakaa, että matkatavaranne on varustettu matkustusdokumenttien mukana saamillanne lipukkeilla.

Laivoilla ehdottomasti kiellettyjä tavaroita ovat kaikki vaarallisiksi katsottavat esineet ja tarvikkeet, kuten aseet, ammukset, räjähteet, ilotulitteet ja soihdut, kaasut, myrkylliset, radioaktiiviset tai syövyttävät aineet, sekä terävät esineet.

Käsimatkatavarat

Tarkista lentoyhtiöstä käsimatkatavaroiden koko- ja painorajoitukset.
Pakkaa erillisiin käsimatkatavaroihin matkustusdokumentit, passi, mahdolliset lääkkeet, kamera, lompakko ja muut arvotavarat.

Matkustus asiakirjat

Matkustusdokumentit ja lähtöselvitysaikataulut tulevat saataville elektronisessa muodossa noin 20 päivää ennen risteilyn alkua jokaisen matkustajan omalle henkilökohtaiselle lähtöselvitys-sivulle. Sivulle pääsee kirjautumaan omalla nimellä ja varausnumerolla.

Passi
Jokaisella matkustajalla, myös lapsilla, on oltava voimassaoleva passi ja mahdollisesti tarvittavat viisumit. Passin on oltava voimassa vähintään kuusi kuukautta matkan jälkeen. Passin kuvasivusta on hyvä ottaa kopio mukaan matkalle ja säilyttää se erillään passista. Loistoristeilyt ei ole vastuussa, mikäli matkustusasiakirjat ovat puutteellisia ja estävät matkalle lähdön. Näissä tapauksissa sovellamme normaaleja peruutusehtoja. Ottakaa matkalle mukaan kaikki matkustusdokumentit; lento- ja risteilyliput, passit, sekä mahdolliset viisumit. Näiden lisäksi myös tarvittaessa rokotustodistukset ja englanninkieliset reseptit lääkkeistänne. Huomioikaa, että maiden viranomaisten turvallisuus- ja asiakirjamääräykset voivat vaihdella. Matkustajat ovat itse vastuussa siitä, että selvittävät nämä ja noudattavat annettuja määräyksiä. Mikäli tarvittavia dokumentteja puuttuu, matkustajalta voidaan evätä pääsy laivalle, tai hänen risteilynsä voidaan keskeyttää.

Yhdysvaltoihin matkustava risteilyasiakas

Suomen kansalaiset voivat edelleen matkustaa ilman viisumia, mutta heidän täytyy hankkia hyväksytty matkustuslupa ennen matkustamistaan Yhdysvaltoihin. Jokaisella matkustajalla on oltava henkilökohtainen koneellisesti luettava passi, joka on voimassa vähintään 6 kuukautta matkan jälkeen. Kaikkien viisumivapausohjelmaan (Visa Waiver Program) kuuluvien maiden kansalaisten (Alankomaat, Andorra, Australia, Belgia, Brunei, Espanja, Irlanti, Islanti, Iso-Britannia, Italia, Itävalta, Japani, Korea, Kreikka, Latvia, Liechtenstein, Liettua, Luxembourg, Malta, Monaco, Norja, Portugali, Ranska, Ruotsi, Saksa, San Marino, Singapore, Slovakia, Slovenia, Suomi, Sveitsi, Tanska, Tšekki, Unkari, Uusi-Seelanti ja Viro), jotka suunnittelevat matkustavansa Yhdysvaltoihin väliaikaiselle liike- tai lomamatkalle VWP:n mukaisesti, tulee hakea sähköinen matkustuslupa ennen USA:han lähtevään lentokoneeseen tai laivaan nousua.

Matkustusluvan hakeminen
Yhdysvaltain kotimaan turvallisuuslaitos (the Department of Homeland Security) ja Yhdysvaltain tulli- ja rajaturvallisuuslaitos (The United States Customs and Border Protection) ovat luoneet turvallisen verkkosivuston, jolla sinä tai kolmas osapuoli voitte täyttää sähköisen lomakkeen matkustusluvan hakemista varten. Annettuasi tarvittavat tausta- ja matkustustiedot tietoturvallisella verkkosivustolla, järjestelmä käsittelee hakemuksesi ja päättää, voitko matkustaa Yhdysvaltoihin Visa Waiver -ohjelman alaisuudessa ilman viisumia. Järjestelmä antaa automaattisen vastauksen, ja ennen lentokoneeseen nousua lentoyhtiö tarkistaa matkustuslupasi voimassaolon sähköisesti Yhdysvaltain tulli- ja rajaturvallisuuslaitokselta. Matkustuslupa on voimassa kaksi vuotta myöntämispäivästä tai kunnes passisi vanhenee, mikäli näin tapahtuu ennen kahden vuoden määräaikaa. Matkustuslupahakemukset jätetään vähintään 72 tuntia ennen matkustamista. Matkustuslupahakemukset tehdään Internetissä osoitteessa: https://esta.cbp.dhs.gov. Sivun oikeasta yläkulmasta voit valita suomenkielisen sivuston. Jos tiedät tarvitsevasi viisumin ota yhteys USA:n konsulaattiin, tarkempia tietoja löytyy osoitteessa https://fi.usembassy.gov

Suomen kansalaisten, jotka ovat matkustaneet tai oleskelleet Iranissa, Irakissa, Sudanissa tai Syyriassa 1.3.2011 jälkeen tai joilla on kaksoiskansalaisuus jossain kyseisistä maista, tulee hakea viisumia Yhdysvaltojen suurlähetystöstä tai konsulaatista. Mikäli heillä on jatkuva, aikaisemmin myönnetty ESTA-hakemus, se katsotaan mitätöidyksi ja matkustajan tulee anoa viisumia suurlähetystöstä tai konsulaatista.

Huom.! Risteilyvarustamot eivät korvaa millään tavalla matkustajille aiheutunutta haittaa, jos jokin matka-asiakirjoista tai matkustuslupa ei ole asiamukaisesti haettu ennen matkalle lähtöä. Tällaisissa tapauksissa noudatetaan normaaleita peruutusehtoja.

Matkavakuutus

Matkavakuutus on pakollinen. Muista ottaa matkavakuutus samanaikaisesti kun varaat risteilymatkasi. Näin turvaat mahdollisen sairastapauksen tai muun matkan estymisen varalta aiheutuneet kulut. Tutustu huolellisesti matkavakuutusehtoihin, sillä matkavakuutuksissa on paljon eroja. Princess Cruises maksu- ja peruutusehdot saat omasta matkatoimistostasi. Matkavakuutuksen tulisi kattaa myös matkatavarat. Mikäli ne myöhästyvät, katoavat tai vahingoittuvat, tulee korvausvaatimus esittää vakuutusyhtiölle. Princess Cruises vastuun rajat on määritelty kansainvälisissä sopimuksissa (tarkemmat tiedot varausehdoissa).

Terveys, raskaus

Aluksella ei ole mahdollisuutta uusia reseptejä tai hankkia lääkkeitä, joten kunkin matkustajan on huolehdittava riittävästä lääkkeiden määrästä. Reseptilääkkeistä on oltava mukana englanninkielinen todistus tulli- ja rajaviranomaisia varten. Tämän todistuksen saa apteekista veloituksetta. Lääkkeet kuljetetaan ja säilytetään alkuperäispakkauksissaan. Erityishuomiota vaativissa terveydentiloissa matkustajan tulee toimittaa ennen matkaa englanninkielinen lääkärintodistus ja tuoda mukanaan tarvittavat lääkkeet ja tarvikkeet. Huomioittehan, että kaikki retket eivät sovellu esim. pyörätuolia käyttäville.

Koska aluksilla ei ole valmiuksia hoitaa raskauteen liittyviä ongelmatilanteita eikä synnytyksiä, risteilyt sallitaan vain raskauden 24. viikolle saakka. Raskaana olevalla matkustajalla tulee aina olla englanninkielinen lääkärintodistus siitä, että hän on kykeneväinen matkustamaan.

Rokotusvaatimukset vaihtelevat kohteesta ja ajasta riippuen. Suositeltavaa olisi tarkistaa kunkin matkasuunnitelmassa olevan vierailumaan rokotusvaatimukset vähintään kahdeksan viikkoa ennen risteilyn alkamista joko omalta terveysviranomaiseltaan tai rokote.fi ja ottaa mahdolliset terveystodistukset risteilylle mukaan.

Valuutta

Laivalla virallinen valuutta on US dollari.

Laivoilla ei ole käteisautomaatteja, ja rahanvaihtomahdollisuudet ovat rajalliset. Luottokorttinostoja tai henkilökohtaisia shekkejä ei voi laivalla käyttää. Carnival Cruise Lines hyväksyy maksutapoina käteisen ja luottokorteista Visan, American Expressin ja Mastercardin (huom! Visa Electron ja Diners Club eivät käy). Käteisellä maksettaessa annetaan ennakkomaksu, joka on vähintään 150 USD. Käyttämättä jäänyt osuus voidaan noutaa risteilyn viimeisenä päivänä.

Laivaannousu

Laivaannousuajat ilmenevät matkustusdokumenteista, ja kaikkien matkustajien on oltava aluksella viimeistään kaksi tuntia ennen laivan lähtöaikaa. Matkustusdokumentit kannattaa pitää helposti saatavilla käsimatkatavaroissa saapuessanne satamaan.

Lapset ja nuoret

Erityisesti 3-17-vuotiaille tarkoitetuissa Youth & Teen Centereissä on monenlaista ohjelmaa ja toimintaa nuoremmalle risteilyväelle. Koulutetut ohjaajat huolehtivat siitä, että eri-ikäiset lapset ja nuoret nauttivat olostaan laivalla ikäistensä seurassa.

Lähes kaikilla laivoilla on Youth & Teen Center, jossa on lapsille ja nuorille tarjolla monipuolista puuhaa ja toimintaa kuten askartelua, pelejä ja leffoja. Vesileikkeihin on omat altaat. Pacific Princessillä järjestetään lasten ja nuorten ohjelmaa, kun risteilyllä on mukana 3-17-vuotiaita vähintään 20.

Ikärajoitukset

  • Alle 21-vuotiaat voivat tulla risteilylle vain vähintään 25-vuotiaan valvojan seurassa (alle 21-vuotiaat lapset ja heidän vanhempansa voivat majoittua eri hytteihin, mutta siihen vaaditaan varustamon kirjallinen hyväksyntä)
  • Alle 21-vuotiaat avoparit tai rekisteröityneessä parisuhteessa olevat voivat matkustaa yhdessä, mutta siihen tarvitaan varustamon kirjallinen hyväksyntä
  • Risteilylle tulevien sylilasten alaikäraja on 6kk ja yli 10 päivän risteilyllä 12 kk
  • Kasino k18
  • Kylpylä k16
  • Alkoholi k21
Majoituksesi merellä

Princess Cruises aluksilla on sisä-, ikkuna- ja parvekehyttejä sekä parvekkeellisia sviittejä.
Ikkuna- ja parvekehyteistä sekä sviiteistä on merinäköala. Osassa ikkuna- ja parvekehyteissä on rajoitettu merinäköala. Tiedot löytyvät alus kohtaisista tiedoista.

Useimmista hyteistä löytyy:

  • parivuode tai kaksi erillistä vuodetta
  • vuodesohva tai yläsänky
  • suihkullinen kylpyhuone
  • taulu-tv
  • puhelin
  • ilmastointi
  • hiustenkuivaaja
  • tallelokero
  • vaatekaappi
  • kylmäkaappi
  • nojatuoli
  • kirjoituspöytä
  • 110 V pistorasioita

Sviiteissä on

  • kaksi erillistä sänkyä, jotka voi yhdistää parivuoteeksi
  • TV ja DVD-laite
  • puhelin
  • ilmastointi
  • hiustenkuivaaja
  • kylpyhuone, jossa on suihku ja poreamme
  • sohva ja sohvapöytä
  • nojatuoli
  • tallelokero
  • vaatehuone
  • kalustettu parveke

Laivoilla on rajoitettu määrä pyörätuolilla liikkuville soveltuvia hyttejä, joita kannattaa tiedustella varauksen yhteydessä.

Ateriat risteilyllä

Illallisvaraukset ja kattaukset

Princess Cruises tarjoaa erilaisia valinnaisia ateriointivaihtoehtoja, jotta jokainen matkustaja voisi valita itselleen mieluisimman tavan ja risteilystä tulisi ikimuistoinen kulinaarinen elämys.

Valittavana on perinteinen Traditional Dining, jolloin ateriat ovat päivittäin tiettyyn aikaan, tai joustava Dine My Way, jolloin voit aterioida milloin ja missä itse haluat. Vaihtoehtoina ovat laivan à la carte -ravintola, erikoisravintolat ja buffetravintola, ja halutessasi voit nauttia välipalaa allasosastolla tai tilata tarjoilun hyttipalvelun kautta mihin aikaan tahansa.

Juomia (vesi, tee, jäätee ja kahvi) on saatavilla veloituksetta juomatarjoilupisteistä, ja voit lisäksi ostaa jonkin juomapaketin, jolloin voit nauttia rajoituksetta haluamiasi juomia.

À la carte -ravintolat

Princesss-laivojen à la carte -ravintoloissa tarjoillaan joka ilta täydellinen neljän ruokalajin päivällinen. Listalla on runsaasti valinnanvaraa: alkupaloja, keittoja, salaatteja ja yhdeksän erilaista pääruokalajia. Jälkiruokia on myös sokerittomina, mikä on monen matkustajan mieleen. Terveydestään huolehtiville on paljon kasvisvaihtoehtoja, joiden valikoimat vaihtelevat päivittäin sekä lounaalla että päivällisellä. Päivittäin muuttuvan menyyn lisäksi tarjolla on vaihtoehtona kestosuosikkeja sekä pää- että jälkiruokalistalla.

Rento ruokailu (Casual dining)

Princess-laivoilla on useita vaihtoehtoja rennompaan ruokailuun. Voit nauttia noutopöydän antimista tai herkutella pitsalla tai hampurilaisella.

Horizon Court
Runsas noutopöytä houkuttelee kaikkina vuorokauden aikoina. Kokoa haluamasi aamiainen, lounas tai päivällinen, herkuttele leivoskahveilla iltapäivällä tai käy välipalalla kun nälkä iskee.

Pizzeria
Lido-kannen Pizzeriassa voit nauttia terassitunnelmasta ja herkullisesta pitsasta.

Burger & Hot Dog Grill
Hampurilaiset ja ranskalaiset ovat erityisesti nuoremman risteilyväen suosiossa. Grilliravintolassa on mukavan rento fiilis.

Erikoisruokavalio
Jos olette ilmoittaneet varauksen yhteydessä erikoisruokavaliosta, varmistakaa sen saatavuus hovimestarilta laivalle päästyänne.

Erikoisravintolat
Princess-laivoilla on korkeatasoisia erikoisravintoloita pihviravintoloista erilaisiin teemaravintoloihin. Erikoisravintolat ovat hyvin suosittuja, joten pöytävaraus kannattaa tehdä etukäteen. Erikoisravintolat ovat lisämaksullisia.

Crown Grill
Crown Grillin listalla on parhaasta lihasta valmistettuja pihviruokia ja tuoreita meren herkkuja, kuten hummeria, ostereita ja simpukoita. Ravintolasalissa on avokeittiö, joten asiakkailla on mahdollisuus seurata kokkien työskentelyä.

Sabatini´s
Sabatini’s on italialaistyylinen ravintola, jossa tarjolla on erityisesti meren herkkuja. Ravintola on toisaalta erittäin hienostunut, toisaalta siellä on lämminhenkinen trattoriatunnelma.

Bayou Café
New Orleansin keittiössä sekoittuvat Ranskan, Espanjan ja Afrikan aromit ja maut omaperäisellä tavalla, joka kuvastaa Amerikan mantereen kulttuurien moninaisuutta. Elävä jazz ryydittää perinteistä cajun- ja kreolikeittiötä. Katkaravut ja ravut, gumbo ja jambalaya sekä näyttävät drinkit kuuluvat asiaan.

Sterling Steakhouse
Sterling Steakhouse on aito pihviravintola. Asiakas saa pihvinsä juuri haluamallaan tavalla valmistettuna. Ravintolassa on jopa mahdollisuus itse valita, mistä kohtaa fileestä haluaa pihvinsä leikattavaksi.

Aluskohtaisista tiedoista löytyy tiedot erikoisravintoloista.

Tekemistä päivällä

 

  • Kuntokeskus, juoksurata
  • Turkkilainen sauna, sauna (poikkeus: Royal, Regal Princess)
  • Uima-altaat, porealtaat, lastenaltaat (useimmilla laivoilla)
  • Minigolf
  • Kori- ja lentopallokenttä (ei kaikilla laivoilla)
  • Kirjasto ja kortinpeluuhuone
  • Viihdettä uima-altailla (elävää musiikkia, pelejä, tanssia ym.)
  • Ohjelmaa lapsille Youth & Teen Centerissä
Tekemistä illalla
  • Vapaa sisäänpääsy yökerhoon, baareihin ja oleskelutiloihin (karaokeillat, tanssit ja muut tapahtumat)
  • Upeat showesitykset Princess Theaterissa
  • Elävää musiikkia bändien tai orkesterin esittämänä
  • Kansainvälisten laulajien ja koomikoiden esitykset
  • Yökerho
  • Las Vegas -tyylinen kasino

Yleiset ehdot

1. Sopimusosapuolet

1.1 Tehtävän matkasopimuksen sopimuskumppaneita ovat matkanjärjestäjä ja asiakas  (jäljempänä sopimuskumppani), joka  toimii puolestaan ​​sekä kaikki rekisteröidyt henkilöt (jäljempänä myös matkustajat/asiakkaat), jotka ovat mukana. Matkanjärjestäjä on Inter-Connect GmbH, jota edustaa toimitusjohtaja Lothar Krins ja jonka rekisteröity kotipaikka on D-80636 München, Arnulfstrasse 31, Münchenin käräjäoikeus osoitteessa: HRB 90362, puhelin: +49 (0)89 517030 (jäljempänä ICO:ksi). Tältä osin ICO on BGB:n §651a tarkoitettu matkanjärjestäjä. ICO voi toimia myös välittäjänä yksittäisissä tapauksissa. Jos näin on, se mainitaan tarjouksessa ja vahvistuksessa.

1.2 ICO:n välittämien muiden järjestäjien ilman sopimuspuolta tarjoamiin palveluihin sovelletaan heidän sopimus- ja matkaehtojaan.

2. Ilmoitetut hinnat

Ilmoitetut hinnat ovat jaetussa kahden hengen hytissä.

3. Risteilysopimus

3.1 ICO antaa asiakkaalle osoitteessa https:/// www.inter-connect.world/kreuzfahrten/ mahdollisuuden varata risteilyn ilman velvoitetta tai sitovaa varausta ja, mikäli mahdollista, valita toivomasi hytti (optiovaraus). Tämä optiovaraus ei ole ICO:n tarjous matkapakettisopimuksen tekemiseksi, eikä se tarkoita, että matkustaja hyväksyy tarjouksen. Jos matka ja halutut hytit ovat käytettävissä optiovaraushetkellä, ICO varaa hytit kolmen kalenteripäivän ajaksi, mukaan lukien optiovarauspäivä, saatuaan matkustajan optiovarauksen. Optioajat voivat koskea erikoistarjouksia. Optiovarauksen saatuaan matkustajat saavat sähköpostitse varausvahvistuksen, jossa ilmoitetaan varausaika. ICO huomauttaa, että Saksassa ei ole Saksan siviililain (BGB) ja Sveitsissä Sveitsin siviililain (PRG) mukaista peruuttamisoikeutta etänä tehdyille matkapakettisopimuksille (esim. kirjeellä, puhelulla, esim. -posti, telemedia tai verkkopalvelut), vain lakisääteiset peruuttamis- ja irtisanomisoikeudet.

3.2 Varatessaan risteilyn matkustajat hyväksyvät ICO:lle tehdyn matkasopimuksen. Tämä koskee matkustajia itseään ja kaikkia varauksessa mainittuja henkilöitä. Varaus voidaan tehdä kirjallisesti tai digitaalisesti (sähköposti, internet). Kohdan 3.1 mukaisesti ennakkoon tehdyn optiovarauksen ilmoittautuminen tapahtuu asiakkaan itsensä tai asiakkaan antaman matkatoimiston kirjallisella vahvistuksella optiovarauksesta tai valitsemalla vahvistuskenttästä ”Varaa & maksa”.

3.3 Matkapakettisopimus solmitaan vasta asiakkaan saatua kirjallisen matkavahvistuksen/laskun ICO:lta asiakas tai hänen tilaamansa matkatoimiston toimesta kaikkiin varauksessa mainittuihin henkilöihin ja palvelukuvauksen perusteella. matkavahvistuksessa/laskussa ja näissä matkustusehdoissa, jotka asiakas koskee myös kaikkia hänen varaamiaan henkilöitä. Asiakas vastaa kaikkien matkustajien kaikista sopimusvelvoitteista.

3.4 Jos matkavahvistuksen sisältö poikkeaa varatusta, tämä matkavahvistus katsotaan ICO:n uudeksi tarjoukseksi, johon ICO on sitoutunut 10 kalenteripäivän ajaksi, mukaan lukien lähetyspäivä. Matkasopimus syntyy tämän uuden tarjouksen perusteella, jos ilmoittautuneet nimenomaisesti tai lopullisesti ilmoittavat hyväksyvänsä (esim. matkahinnan maksamalla tai käsirahalla, matkan alkaessa) sitovan ajan kuluessa. Poikkeavasta tarjouksesta tulee ilmoittaa kaikille matkustajille.

3.5 Liikuntarajoitteisten henkilöiden on ilmoitettava rajoitteista varauksen yhteydessä. ICO ei voi ottaa vastuuta tarvittavasta hoidosta ja/tai hoidosta, minkä vuoksi on suositeltavaa matkustaa tarvittaessa vastuullisen saattajan kanssa. Risteily voidaan evätä tai perua niille, joiden terveydentila tai fyysinen tila vaikuttaa varustamon mielestä matkustuskelvottomalta tai joiden tila on vaaraksi heille tai muille matkustajille. Raskaana olevien tulee ilmoittaa tästä ICO:lle ilmoittautumisen yhteydessä sekä lähettää lääkärintodistus 23. raskausviikolle mennessä sekä tuoda se mukaan lähtöselvitykseen. Valitettavasti 24. raskausviikon matkan alkaessa saavuttaneita tai sen matkan aikana saavuttaneita ei voida ottaa risteilylle. ICO varaa oikeuden evätä rekisteröinnit, jos ICO:n lääketieteellisten neuvonantajien harkinnan mukaan matkan fyysiset tai terveydelliset ehdot eivät täyty. Lääkärihoitoa saavien vieraiden tulee ottaa mukaansa sairauskertomus. Dialyysi ei ole mahdollista laivalla.

3.6 Taattuja hyttejä on saatavilla valituilla risteilyillä saatavuuden mukaan. Varaat risteilyn valitun kategorian kiinteään hintaan ilman hyttinumeroa. Matkavahvistus vakuuttaa sinulle ainakin varatun kategorian ja jos sitä ei ole enää saatavilla, sinut sijoitetaan korkeampaan kategoriaan. Saat hyttinumerosi matkustusasiakirjat vastaanotettuasi tai viimeistään noustessa alukseen. Erityistoiveita koskien hytin kuntoa ja sijaintia tai muutoksia hyttinumeroon ei voida ottaa huomioon. Jos muutospyyntö koskee laadukkaampaa hyttiluokkaa ja/tai lisäpalveluiden jälkeen, ICO pyrkii täyttämään nämä pyynnöt vastaavalla lisämaksulla.

4. Palvelujen laajuus

4.1 Sopimuksen mukaisen matkapalvelun laajuus johdetaan pääsääntöisesti matka-aikaa koskevasta palvelukuvauksesta ja matkavahvistuksessa olevista tiedoista ottaen huomioon kaikki sen sisältämät tiedot ja selitykset. ICO:n palvelut koostuvat rekisteröityjen henkilöiden kuljetuksesta ja majoituksesta sekä muista matkustusvahvistuksessa mainituista palveluista sekä kaikki siinä olevat tiedot ja selitykset. Liitännäissopimukset tai muut poikkeavat sopimukset, jotka muuttavat sopimuspalvelujen laajuutta, edellyttävät ICO:n kirjallista vahvistusta.

4.2 Palveluihin eivät kuulu etenkään lennot tai muut kuljetuspalvelut matkustajan kotipaikalta lähtösatamaan ja takaisin paluusatamasta tai hotellijärjestelyt ennen risteilyä tai sen jälkeen, elleivät nämä palvelut ole osa risteilyä. Palvelukuvauksessa kuvattu ja vahvistettu sopimuspalvelu. Mikäli nämä palvelut (esim. jotkin matkapaketit) eivät kuulu palvelukuvaukseen, voivat rekisteröityneet koota ne pyynnöstä omien eritelmiensä mukaan. ICO vahvistaa nämä mahdollisuuksien mukaan lisäpalveluna ja niistä tulee osa matkapakettisopimusta niin kauan kuin ne eivät ole välitettyjä palveluita. Siltä osin kuin tästä seuraa erilliset määräykset rekisteröityneille, heille ilmoitetaan aina, mikäli muiden palveluntarjoajien ehdot otetaan mukaan. Jos nämä palvelut ovat nimenomaisesti ja yksiselitteisesti merkitty ulkopuolisiksi palveluiksi ja välittäjäpalvelun tarjoaja mainitaan, ne eivät kuulu ICO:n tarjoamien palvelujen piiriin. Jos ristiriitoja ilmenee, matkavahvistus pätee ensin.

4.3 Matkustusasiakirjat on lähetettävä ilmoittautuneelle tai tilaamalleen matkatoimistolle viimeistään seitsemän vuorokautta ennen matkan alkamista, jos matkan hinta on kokonaisuudessaan maksettu ja aluksen matkustajarekisteri on täytetty. Mikäli matkustusasiakirjat eivät ole saapuneet perille, tulee ilmoittautuneiden kiireellisesti ottaa yhteyttä tilaamaansa matkatoimistoon tai muussa tapauksessa ottaa yhteyttä ICO:hon asian selvittämiseksi.

5. Maksut

5.1 Asiakkaiden suorittamat maksut ICO DE:n kanssa varattuun matkapakettisopimukseen § 651 a BGB:n mukaisesti suojataan § 651 r BGB:llä yhdessä artiklan kanssa. 252 EGBGB. ICO:n palvelut on suojattu Saksan siviililain (BGB) §:n 651 mukaisesti.

Vakuutuksenantaja on asiakkaan rahavakuutuksenantaja tourVERS Touristik-Versicherungs-Service GmbH, Borsteler Chaussee 51, 22453 Hamburg, Tel.: 040-244 288 0. Asiakkaiden maksut ICO CH:n varauksista on suojattu Sveitsin siviililain mukaisesti. Koodi (PRG). ICO CH:n palvelut kattavat Sveitsin matkailualan takuurahaston. Niiden osoite on: Etzelstrasse 42, 8038 Zurich, Sveitsi, Puhelin: +41 44 488 10 70.

5.2 Rekisteröinnin tehnyt matkustaja sitoutuu maksamaan, vaikka kyseisessä rekisteröinnissä olisi muita matkustajia. Saatuaan kirjallisen matkavahvistuksen, matkustajan tulee maksaa ennakkomaksu, joka on 25 % matkan hinnasta.

5.3 Matkustajien on suoritettava loppumaksu ilman eri pyyntöä viimeistään 30 päivää ennen matkan alkua. Matkahinnan voi maksaa SEPA-suoraveloituksella tai luottokortilla (esim. MasterCard, Visa, American Express). Luottokorttimaksusta veloitetaan 1 %:n käsittelymaksu matkan hinnan lisäksi. Luottokorttia veloitetaan vahvistuksessa/laskussa mainittuna eräpäivänä.

5.4 Matkan varaaminen 30 vuorokautta ennen matkan alkua hyväksytään vain sillä ehdolla, että koko matkan hinta on maksettava välittömästi matkavahvistuksen ja vakuustodistuksen vastaanottamisen jälkeen ja maksu suoritetaan SEPA-suoraveloitusvaltuutettuna tai luottokortilla.

5.5 Mikäli laskutettua matkahintaa ei ole vastaanotettu ajallaan eikä sitä ole maksettu sen jälkeenkään, kun sitä on pyydetty, on ICO:lla oikeus vetäytyä sopimuksesta. Tässä tapauksessa ICO perii kohdassa 9.1 määrätyn sopimussakon tai -korvaukset.

5.6 Jos matkustaja peruuttaa antamansa suoraveloitusvaltuutuksen tehtyään kanteen ICO:ta vastaan, hän on velvollinen maksamaan aiheutuneet pankkikulut ja 100 euron käsittelymaksun. Sama pätee luottokortilla maksettaessa lainan myöntäneelle pankille esitettyyn perusteettomaan vaateeseen.

6. Muutokset

6.1 Matkanjärjestäjinä ICO DE ja ICO CH ovat oikeutettuja tekemään muutoksia ja poikkeuksia sopimusehdoista, mikäli muutos ei ole olennainen. Tämä koskee erityisesti myös matkustus-, lepoaikojen ja reittien muutoksia. Ne ovat sallittuja, jos ne ovat tarpeellisia esimerkiksi siksi, että ne perustuvat virallisiin ohjeisiin, ovat välttämättömiä matkustajien turvallisuussyistä ja laivan miehistölle ja/tai väistämättömien, poikkeuksellisten olosuhteiden, sää- tai turvallisuusnäkökohtien vuoksi ja/tai välttämiseksi. vaaroista. Tämän päätöksen tekee yksinomaan aluksesta vastaava kapteeni. Vakuutetun lentoyhtiön sekä saapumis- ja lähtöaikojen muuttaminen on sallittua. Mikäli ICO on poikkeuksellisesti vahvistanut hyttinumeron ennen risteilyä, ei asiakas voi pääsääntöisesti tehdä enää muutospyyntöjä hytin valinnan jälkeen. ICO:lla on myös oikeus vaihtaa määrättyjä hyttejä, jos muutos tapahtuu saman hyttiluokan sisällä ja se on järkevää. ICO on ilmoittanut asiakkaalle jossain edellä mainituista tapauksista ICO ilmoittaa asiakkaalle muutoksesta selkeästi ja ymmärrettävästi ennen matkan alkua.

6.2 Matkanjärjestäjänä ICO:lla on oikeus tehdä muutoksia ja poikkeuksia sopimusehdoista, jotka johtavat merkittävään/olennaiseen muutokseen. Tässä tapauksessa ICO on velvollinen tarjoamaan matkustajalle vastaavaa sopimusmuutosta ennen matkan alkua tai vaihtoehtoisesti lähtemään korvaavalle matkalle.  Asiakkaat voivat tällöin peruuttaa varatun matkan ilman korvausta tai hyväksyä tarjouksen sopimuksen muuttamisesta.

6.3 Siltä osin kuin viat vaikuttavat itse muuttuneisiin palveluihin, asiakas esittämät takuuvaatimukset säilyvät ennallaan.

6.4 Jos ilmoittautuneet ja/tai matkustajat aloittavat matkan sen jälkeen, kun matkanjärjestäjä on ilmoittanut heille tarpeellisesta muutoksesta matkan yleiseen muotoon, matkasopimuksen irtisanominen matkan alkamisen jälkeen tehdyn muutoksen perusteella ei ole sallittua.

7. Hintamuutokset

7.1 Saksan siviililain (BGB) § 651 g ja Sveitsin siviililain (PRG) mukaan järjestäjä voi vaatia jopa 8 %:n tehokkaan hinnankorotuksen, joka rekisteröijien on hyväksyttävä. Jos hinnankorotus on yli 8 %, matkanjärjestäjä voi tarjota hinnankorotusta ja vaatia, että rekisteröityneet joko hyväksyvät sen tietyn ajan kuluessa tai irtisanoutuvat sopimuksesta. Sama koskee hinnanalennuksia. Kohdan mukaiset määräykset. 5.4 sovelletaan; lisäpakettien hinnat saapuville ja lähteville tai erikoisjärjestelyille ovat sitovia heidän vahvistuksensa Ne ovat osa matkapakettisopimusta. Tämä ei päde, jos palvelut ovat lisäksi kolmansien osapuolien välittämiä.

8. Sopimuksen irtisanominen (matkanjärjestäjä)

8.1 Rekisteröityneiden on varmistettava, että kaikki matkustajat ovat matkustuskelpoisia. ICO:lla on oikeus vaatia matkustajilta lääkärintodistus, joka osoittaa heidän matkustuskuntonsa.

 

8.2 Palveluntarjoajasta (varustajasta) riippuen on olemassa ikärajoituksia:

 

Princess Cruises: Alle 21-vuotiaat saavat olla risteilyllä vain aikuisen (min. 21 vuotta) seurassa. Kun varaat useita hyttejä, vähintään yhden henkilön on oltava vähintään 16-vuotias.

 

Seuraava koskee kaikkia matkoja: Varustamo ei voi taata alle 6 kuukauden tai vuoden ikäisille lapsille tarpeellista sairaanhoitoa, joten he eivät voi osallistua risteilylle. Ikäraja riippuu risteilyn kestosta ja matka-alueesta.  Vammaisten ja raskaana olevien naisten osalta katso näiden matkustusehtojen kohta 3.5.

 

8.3 ICO voi irtisanoa matkasopimuksen matkustajien rikollisten toimien vuoksi, erityisesti jos maakohtaisia ​​lakeja ja kieltoja ei noudateta aseisiin, huumeiden hallussapitoon ja väkivaltaan.

 

8.4 Jos matkustajan henkinen tai fyysinen tila ei salli matkaa tai matkan jatkumista ICO:n lääketieteellisten neuvonantajien harkinnan mukaan (mikä on pakollista), koska tämä henkilö ei voi matkustaa tai aiheuttaa riskin itselleen tai kolmansille osapuolille, matkan jatkaminen voidaan evätä tai tämän henkilön lomamatka voidaan keskeyttää. Tällaisissa tapauksissa ICO ei ole vastuussa mistään aiheutuvista lisäkustannuksista. Sama koskee tapauksia, joissa tämä henkilö ei tuo mukanaan tarvittavaa saattajaa kohdan 3.5 mukaisesti.

 

8.5 Kapteeni on vastuussa aluksesta ja miehistöstä risteilyillä. Hänellä on yksinomainen päätösvalta aluksen merenkulun johtamisessa, turvallisuuden takaamisessa ja aluksen määräysten noudattamisessa, ja tässä ominaisuudessa hän on oikeutettu poistumaan matkustaja ilman korvausta. Tämä valtuutus pätee myös, jos kapteenin mielestä pätee jokin kohdissa 3.5 ja 8.2 mainituista tilanteista.

 

8.6 ICO voi irtisanoa matkapakettisopimuksen ilman ennakkoilmoitusta, jos ilmoittautuneet ovat tehneet varauksen ja antaneet virheellisiä tietoja asianomaisesta, hänen osoitteestaan ​​ja/tai henkilöllisyystodistuksestaan.

 

8.7 Jos asiakas ja/tai matkustajat rikkovat sopimusvelvoitettaan toimittaa ICO:lle tarvittavat passitiedot asianomaisille maahanmuuttoviranomaisille ennen lähtöä, ICO ei ole vastuussa tarvittavien viisumien tai muiden matkustusasiakirjojen oikea-aikaisesta myöntämisestä ja vastaanottamisesta, jos asiakkaat ovat tehneet ICO:lle hankintapyynnön. Näissä tapauksissa ICO:lla on oikeus kieltäytyä matkustajien kuljetuksesta tai jatkokuljetuksesta ilman korvausvelvollisuutta ja periä peruutusmaksuja kohdan mukaisesti. 9.2.

 

8.8 Mikäli matkapakettisopimus irtisanotaan edellä mainituista syistä ja jatkokuljetuksesta kieltäydytään, ICO pidättää oikeuden saada matkan hinta. ICO:lle voidaan kuitenkin hyvittää säästettyjen kulujen arvo sekä hyödyt, jotka se saa käyttämättömien palvelujen toisesta käytöstä. ICO ei ole vastuussa matkustajille aiheutuvista lisäkustannuksista. Erityisesti matkustajien on vastattava mahdollisista lisäkustannuksista, jotka aiheutuvat paluukuljetuksesta kotipaikkaansa. Asiakkaiden tulee tarkistaa, tarvitaanko lisäsairausvakuutus. On suositeltavaa ottaa vakuutus, joka kattaa kaikki kulut, mukaan lukien kotiuttaminen onnettomuuden, sairauden tai kuolemantapauksessa.

9. Sopimuksen irtisanominen (matkustaja)

9.1 Matkustajat voivat peruuttaa matkan milloin tahansa ennen matkan alkua ja ilmoittaa myös muiden rekisteröimiensä matkustajien vetäytymisestä. Tällöin tämä peruutus koskee vain matkapakettisopimuksen palveluita, mukaan lukien lisäpaketti, liittyen lisä- tai erikseen varattuihin palveluihin siltä osin kuin ne ovat tulleet osaksi matkapakettisopimusta tai liittyvät siihen, eli esim. myös sovituille saapumis- tai lähtöpaketeille. Jos peruuttaminen koskee vain matkapakettisopimusta, ei välitettyä matkapalvelua, rekisteröijien on selvitettävä ja selitettävä tämä. Peruutuksen pitää tehdä kirjallisesti. Rekisteröidyt ovat velvollisia palauttamaan jo luovutetut matkustusasiakirjat. Matkalle lähtemättä jättäminen katsotaan yleensä peruutukseksi. Voimassa oleva peruuttamispäivämäärä riippuu peruuttamisilmoituksen vastaanottaneesta ICO:sta, jos matka on varattu suoraan ICO:lta. Jos matka on varattu ja muut palvelut välitetty matkatoimiston kautta, riittää peruuttamisilmoituksen tekeminen tälle matkatoimistolle, muuten peruutus on tehtävä erikseen.

9.2 ICO:lla on oikeus vaatia asianmukainen korvaus ottaen huomioon säästetyt kulut ja mahdollinen matkapalvelun jatkokäytöstä saatava etu. Todistettavan kulun sijasta ICO:lla on oikeus vaatia kiinteämääräistä korvausmaksua (jos korvaavaa matkan osallistujaa ei tarjota) ja tämä maksu lasketaan seuraavasti kullekin kyseisen matkan perusteella vetäytyneelle matkan osallistujalle.

Risteilyn hinta määritellään sisältäen satamamaksut ja verot.

Peruutusmaksu tai kiinteä peruutussumma sille ajanjaksolle sen mukaan, kumpi on suurempi.

Tarjottujen hintojen varauksen yhteydessä saatetaan soveltaa erilaisia peruutuskuluja tarjouksesta riippuen. ICO ilmoittaa matkustajalle erilaisista ehdoista ja toimittaa asiakkaalle tarjoushintoihin sovellettavat erityiset matkustusehdot ennen matkapakettisopimuksen tekemistä.

Prosentteina ilmaistut peruutuskulut lasketaan risteilyn hinnan mukaan

Varauksiin, joissa on saapumis- ja paluupaketteja, lentoihin sovelletaan lentoyhtiön peruutusehtoja.

Nämä voivat olla jopa 100 %. ICO pyrkii pitämään lentojen peruutuskulut mahdollisimman alhaisina ja palauttamaan rekisteröityjälle vähintään varauksen verot ja maksut.

Vahvistetun varauksen peruutus- ja muutoskulut per henkilö ovat:

Risteilyn lähtöön                                                     Peruutuskulut / henkilö
yli 70 vrk                                                                     25 %  vähintään 100€
69 – 45 vrk                                                                  35 %
44 – 15 vrk                                                                  60 %
14 –  8 vrk                                                                   80 %
7 – 0 vrk                                                                    100 %

Varauksen tehneillä asiakkailla on oikeus todistaa ICO:lle, että vahinkoa ei ole tapahtunut tai sitä ei ole tapahtunut vaaditulla summalla. Korvauksen määrästä poiketen ICO:lla on oikeus vaatia erikseen laskettu korvaus, mikäli se on määrällisesti mitattu ja dokumentoitu.

9.3 Varauksen yhteydessä tarjottuihin hintoihin riippuen tarjouksesta kohdassa 9.2., sovelletaan erilaisia ​​kertakorvauksia. ICO ilmoittaa asiakkaalle erilaisista ehdoista ja toimittaa asiakkaalle tarjoushintoihin sovellettavat erityiset matkustusehdot ennen matkapakettisopimuksen tekemistä.

9.4 Matkan peruutusvakuutuksen ottaminen on erittäin suositeltavaa.

9.5 Jos yksi tai useampi matkustaja usean hengen hytistä (2 tai useampi) ei enää halua osallistua matkalle (peruutus), tulee tehdä koko hytin peruutus, jonka jälkeen jäljellä olevalle matkustajalle on tehtävä uusi varaus. ICO sallii alkuperäiseen matkaan sovelletut palvelut sekä mahdolliset säästetyt kulut hyvityksen.

10. Poikkeukset

10.1 Jos ICO on estynyt suorittamasta matkaa ennen sen alkua odottamattomien, epätavallisten olosuhteiden vuoksi, joita ei voida ennakoida sopimusta solmittaessa, asiakas ja ICO voivat irtisanoa sopimuksen. ICO:n on ilmoitettava peruuttamisestaan ​​välittömästi saatuaan tietoonsa peruuttamisen syyn. Sopimuksesta irtisanoutuvilla osapuolilla on todistustaakka väistämättömistä poikkeuksellisista olosuhteista.

10.2 Jos määräpaikassa tai sen välittömässä läheisyydessä ilmenee poikkeuksellisia väistämättömiä olosuhteita, ICO menettää oikeutensa matkahintaan. ICO:n on palautettava peruuttamishetkellä jo maksettu matkahinta peruuttamisen jälkeisten lakisääteisten ajanjaksojen mukaisesti.

10.3 Poikkeuksellisten väistämättömien olosuhteiden ilmaantuessa ICO:n tulee ilmoittaa osallistujille kaikista mahdollisesti esiintyvistä vaaroista. Tältä osin ICO:n on tiedusteltava ja annettava tietoja, jotta asiakkaat voivat itse tarkistaa irtisanomisen mahdollisuuden.

11. Takuu ja rajoitusaika

11.1 Jos matkaa ei toteuteta tai sitä ei toteuteta sopimuksen mukaisesti, osallistujat voivat pyytää korjaavia toimia. ICO voi kieltäytyä korjaamasta tilannetta, jos se on mahdotonta tai vaatii suhteetonta vaivaa.

11.2 Jos matka on virheen vuoksi merkittävästi heikentynyt, eikä ICO tarjoa mitään korjaustoimenpiteitä asiakkaiden asettaman kohtuullisen ajan kuluessa, he voivat irtisanoa matkasopimuksen lakisääteisten määräysten puitteissa. Oikaisupyyntö tulee osoittaa risteilyaluksen vastaanottoon. Jos risteilypalvelun lisäksi on varattu kuljetus- ja/tai lento- ja/tai hotellipalveluita, ICO on näiden palvelujen matkanjärjestäjä eikä vain agentti (ks. kohta 4.3), korjauspyyntö tulee osoittaa joko palveluntarjoajalle paikan päällä tai ICO:lle, jos matkalle aiheutuu merkittävää haittaa. Todisteiden säilyttämisen vuoksi suositellaan kirjallista irtisanomisilmoitusta. ICO:lla on oikeus maksaa sama tai suurempi kohtuullinen korvaus.

11.3 Muiden kuin sopimuksen mukaisesti suoritettujen matkapalvelujen (BGB § 651 i – 651 n BGB) korvausvaatimukset on tehtävä välittömästi paikan päällä ja ne vanhentuvat kahden vuoden kuluttua matkan päättymisestä; rikosoikeudellisista teoista johtuvat vaateet vanhentuvat kolmessa vuodessa. Vanhentumisajan alkaminen määräytyy lain mukaan. Matkanjärjestäjillä, matkatoimistoilla ja yksittäisillä palveluntarjoajilla ei ole oikeutta vedota matkustajien vaatimuksiin ICO:ta vastaan ​​mistä tahansa laillisesta syystä.

12. Sopimuksen siirto

12.1 Jos peruuttavan matkustajan tilalle tuleva uusi matkustaja on nimetty, ICO voi laskea heille aiheutuneet todelliset, todistetut ja kohtuulliset hallinnolliset lisäkustannukset, mukaan lukien yksittäisissä tapauksissa asianomaisille palveluntarjoajille (lento, hotelli jne.) aiheutuneet lisäkustannukset. ICO:lla on oikeus periä käsittelymaksu 50 € per henkilö. Asiakkaiden ilmoitus uudesta matkustajasta on tehtävä kirjallisesti ja sen voi tehdä vähintään neljätoista päivää ennen matkan alkua. Jos muutos on tarpeen tämän ajan jälkeen, matka on peruutettava. Kohdan 9.2.c mukaiset peruutuskulut ovat voimassa ja ICO:lla on oikeus vastustaa kolmannen osapuolen tuloa, mikäli kolmas osapuoli ei täytä sopimuksen mukaisia ​​matkustusvaatimuksia. Jos kolmas osapuoli tekee matkapakettisopimuksen, hän ja rekisteröityneet asiakkaat vastaavat ICO:lle yhteisvastuullisina velallisina matkan hinnasta ja sopimukseen osallistumisesta aiheutuvista lisäkustannuksista.

12.2 Rekisteröityneillä asiakkailla ei ole matkasopimuksen solmimisen jälkeen oikeutta matkapäivän, laivan, matkan (lennon), majoituksen tai kuljetustavan muutoksiin (esim. hyttiluokka, lähdön muutos jne.). Yleensä toisen matkan uudelleenvaraus käsitellään peruutuksena ja uutena varauksena. Jos asiakas haluaa varata toisen matkan uudelleen, hänen tulee pyytää ICO:ta selvittämään, voidaanko pyyntö täyttää. Muutokset voivat olla mahdollisia, lisätiedot  ICO:sta.

Uudelleenvarauksista käsittelymaksu on 50 € sekä mahdolliset lentoyhtiön ja/tai hotellien veloittamat lisäkulut. 66 päivää ennen lähtöä tehtävät muutokset ovat mahdollisia vain matkapakettisopimuksen peruutusehtojen mukaan. Tällöin peritään peruutusmaksu (katso kohta 9.2).

 

12.3 Jos rekisteröityneet asiakkaat eivät käytä heidän omista syistään (esim. aikaisen paluun tai muun pakollisen vuoksi) asianmukaisesti tarjottuja yksittäisiä matkapalveluita, heillä ei ole oikeutta matkahinnan suhteelliseen palautukseen. ICO pyrkii saamaan palveluntarjoajalta korvauksen säästyneistä kuluista. Tämä velvollisuus ei koske vähäisiä palveluita tai jos hyvitys on lain tai viranomaismääräysten vastainen.

13. Passi-, viisumi- ja terveysvaatimukset

13.1 ICO ilmoittaa rekisteröijille asiakkaille ennen sopimuksen tekemistä kohdemaan passi-, viisumi- ja hygieniasäännöksistä, mukaan lukien viisumien saamisen likimääräiset määräajat ja niihin liittyvät muutokset ennen lähtöä. Mikäli matkanjärjestäjä tai matkatoimisto täyttää tiedonantovelvollisuutensa, on ilmoittautuneiden luotava matkalle edellytykset. Näiden tietojen perusteella ICO olettaa, että matkustajat ovat EU-kansalaisia, Sveitsin kansalaisia ​​tai heillä on pysyvä yleinen EU-oleskelulupa.

13.2 Jos esimerkiksi matkaa koskevien henkilökohtaisten vaatimusten puuttumisesta aiheutuu vaikeuksia, jotka johtuvat rekisteröityneiden asiakkaiden käyttäytymisestä, he eivät voi peruuttaa maksutta tai käyttää yksittäisiä matkapalveluita ilman seurauksia. Näissä tapauksissa 9.1 ja 9.2 kohdan määräyksiä sovelletaan soveltuvin osin rekisteröityneet asiakkaat ovat vastuussa tarvittavien virallisten matkustusasiakirjojen hankkimisesta ja mukana pitämisestä, tarvittavista rokotuksista sekä tulli- ja valuuttamääräysten noudattamisesta. Kaikki näiden määräysten noudattamatta jättämisestä aiheutuvat haitat, kuten peruutuskorvauksen maksaminen, ovat heidän vastuullaan.

13.3 EU:n asetus lennosta vastaavan lentoyhtiön ilmoittamisesta  (EU 2111/05) velvoittaa ilmoittamaan kulloinkin varattuun matkaan liittyvien kaikkien tarjottavien lentoliikennepalvelujen lennonjohdon (lentoyhtiöiden) tiedot. Jos lennosta vastaavaa lentoyhtiötä ei varausta tehtäessä ole vielä päätetty, ICO ilmoittaa matkustajalle lentoyhtiöstä tai lentoyhtiöistä, jotka todennäköisesti operoivat lennon. Heti kun ICO saa tiedon lentoa tosiasiallisesti operoivasta lentoyhtiöstä, se ilmoittaa matkustajille. Jos matkustajalle lentoyhtiönä nimetty lentoyhtiö vaihtuu, ICO:n on ilmoitettava matkustajalle muutoksesta. Luettelo lentoyhtiöistä, joiden kuljetus EU-lainsäädännön mukaan ei ole sallittua, löytyy verkkosivustolta

https://ec.europa.eu/transport/modes/air/safety/air-ban_en

14. Vastuut

14.1 ICO vastaa asianmukaisen matkatoimiston huolenpitovelvollisuuden puitteissa tunnollisesta matkan valmistelusta, palveluntarjoajien huolellisesta valinnasta ja valvonnasta, kaikkien tarjouksessa mainittujen matkapalvelujen oikeasta kuvauksesta sekä sopimuksessa sovitun matkan asianmukaisesta toimittamisesta, ottaen huomioon kunkin kohdemaan ja -paikan sovellettavat määräykset.

14.2 ICO:n vastuu vahingonkorvausvaatimuksista, jotka eivät ole ruumiinvammoja ja joita ei ole aiheutettu tahallisesti, on rajoitettu kolminkertaiseen matkan hintaan BGB §:n 651p mukaisesti. Tämä vastuunrajoitus koskee asiakasta ja matkaa.

14.3 a) Jos ICO ottaa sopimussuhteisen lentoliikenteen harjoittajan aseman, matkanjärjestäjän vastuu määräytyy lentoliikennelain, Varsovan yleissopimuksen voimassa olevan ja sovellettavan Haagin tai Montrealin yleissopimuksen asiaa koskevien määräysten mukaisesti. b) Jos ICO ottaa sopimussuhteisen varustajan aseman, sovelletaan myös kansallisen lainsäädännön mukaan sovellettavia kansainvälisiä erityissopimuksia tai niihin perustuvia määräyksiä. c) ICO ei ole vastuussa matkavarusteiden vahingoista tai menetyksistä, jotka ovat aiheutuneet varkaudesta tai muusta menetyksestä aluksen ulkopuolella. Tämä ei päde, jos heikkeneminen johtuu ICO:n tahallisesta tai törkeän huolimattomuudesta. ICO on vastuussa käsimatkatavaroiden vahingoittumisesta tai katoamisesta lakisääteisten määräysten mukaisesti.

14.4 ICO:n vastuu on poissuljettu tai rajoitettu siltä osin kuin on sallittua kansainvälisten sopimusten tai sellaisiin sopimuksiin perustuvien lakisääteisten määräysten perusteella, että palveluntarjoajien vastuuta rajoitetaan tarjoamistaan ​​palveluista tai että heidän vastuutaan voidaan sulkea pois.

14.5 ICO ei ole vastuussa palveluhäiriöistä, henkilö- ja omaisuusvahingoista, jotka liittyvät ICO:n ulkopuolisiin palveluina välittämiin palveluihin (esim. retket, kuljetuspalvelut mainostettuun lähtö- ja kohdepaikkaan ja takaisin jne.), jos nämä palvelut on nimenomaisesti merkitty ulkopuoliseksi palveluksi varausvahvistuksessa, jossa mainitaan välittäjänä toimiva sopimuskumppani. ICO ei ole vastuussa suoraan suoritetuista maksuista muille palveluntarjoajille.

14.6 ICO ei ole vastuussa kustannuksista, joita  asiakkaalle ja/tai matkustajalle aiheutuu heidän myöhään saapumisestaan ​​alukselle, ellei ICO ole sopimuksen mukaan järjestänyt kuljetusta alukselle. Tämä koskee lähtösatamia sekä matkan varrella olevia käyntisatamia edellyttäen, että asiakas ja/tai matkustaja tekevät retkiä hänen vastuullaan. Kapteeni ei ole velvollinen odottamaan myöhästyneitä matkustajia.

14.7 ICO ei ole vastuussa varausprosessin aikana tapahtuneista virheistä, jotka ovat aiheutuneet rekisteröityneistä tai väistämättömistä, poikkeuksellisista olosuhteista. ICO ei ole vastuussa hälytystiedoista kolmansilta osapuolilta, esimerkiksi matkatoimistoilta, joissa ICO:lla ei ole vaikutusta niiden luomiseen, eikä se voinut varmistaa, että ne ovat oikein. Matkatoimistoilla tai muilla palveluntarjoajilla ei ole oikeutta antaa vakuutuksia ICO:lle tai tehdä sopimuksia, jotka eivät vastaa matkailmoituksissa olevia tietoja, ylittävät varausvahvistuksen, ovat ristiriidassa sen kanssa tai muuttavat matkapakettisopimuksen vahvistettua sisältöä.

14.8 Rekisteröidyillä asiakkaalla on oikeus saada korvaus ICO:n varausjärjestelmän teknisestä virheestä heille aiheutuneesta vahingosta, ellei ICO ole vastuussa virheestä.

15. Tietosuoja

15.1   Asiakkaan antamia henkilötietoja käsitellään ja käytetään sähköisesti, jos se on sopimuksen toteuttamisen kannalta tarpeellista. Henkilötiedot ovat tietoja henkilön henkilöllisyydestä, kuten nimi, osoite, syntymäaika tai sähköpostiosoite. Käyttötiedot ovat tietoja, joita ei tarjota aktiivisesti, mutta joita voidaan kerätä passiivisesti, esimerkiksi verkkosivustoa käytettäessä tai verkkotarjouksia katsottaessa.

15.2 ICO kerää, käsittelee, tallentaa ja käyttää matkustajien tietoja vain matkasopimuksen täyttämisen ja viestinnän yhteydessä. Näitä tietoja luovutetaan matkapakettisopimuksen toteuttamiseen osallistuville yrityksille vain siinä laajuudessa kuin se on tarpeen varauksen käsittelyn kannalta. Kun pyynnöstä, säilytettävät matkustajien tiedot jaetaan. Tiedot poistetaan heti, kun niitä ei enää tarvita sen tarkoituksen täyttämiseksi, jota varten ne on kerätty.

16. Loppusäännökset

16.1 Vain matkavahvistuksessa olevat tiedot ovat sitovia. Kaikenlaisten julkaisujen tiedot vastaavat julkaisuhetken tilaa eivätkä ole sitovia. Virheistä ei ole vastuuta.

16.2 Aluksi sovelletaan yksilöllisesti sovittuja sopimusehtoja, joita täydentävät yleiset matka- ja maksuehdot. Jos sopimuksessa tai näissä yleisissä ehdoissa ei ole määräystä, lain säännökset, erityisesti oikeus matkapakettisopimukseen, mukaan lukien § 250 EGBGB Saksassa ja Sveitsin siviililakia sovelletaan.

16.3 Rekisteröijien ja ICO DE:n väliseen sopimussuhteeseen ja niistä johtuviin oikeuksiin ja velvollisuuksiin sovelletaan Saksan lakia ja ICO CH:n osalta Sveitsin lakia. Jos asiakas on kuluttaja, hän voi kuitenkin luottaa asuinmaansa säännöksiin, jotka takaavat hänelle suojan ja jos mikään sopimus ei voi poiketa niistä, edellyttäen, että ICO:n liiketoiminta toiminta on nimenomaisesti suunnattu kyseiseen maahan.

16.4 Kaikkien oikeudellisten riitojen toimivaltapaikka on – sikäli kuin se on sallittua – ICO DE:n osalta München ja ICO CH:n osalta Zurich.

16.5 Mikäli jokin yleisten ehtojen määräys on pätemätön, muut ehdot pysyvät voimassa. Tässä tapauksessa pätemätön säännös on korvattava laissa sallitulla säännöksellä, joka taloudellisen tarkoituksen mukaan vastaa parhaiten tarkoitettua säännöstä.

16.6 Yleiset ehdot, sellaisina kuin ne muuttuvat ajoittain, ovat erottamaton osa matkapakettisopimusta.

Saksan yhteystiedot:

Inter-Connect GmbH
Arnulfstraße 31
D-80636 München
Puh: +49 – (0)89 / 51 703 0
Sähköposti: info@inter-connect.world
verkkosivusto: www.inter-connect.world

17. Yhdysvaltoihin matkustava risteilyasiakas

Yhdysvaltain kotimaan turvallisuuslaitos (the Department of Homeland Security) ja Yhdysvaltain tulli- ja rajaturvallisuuslaitos (the United States Customs and Border Protection) ovat luoneet turvallisen verkkosivuston, jolla sinä tai kolmas osapuoli voi täyttää sähköisen lomakkeen matkustusluvan hakemista varten. Annettuasi tarvittavat tausta- ja matkustustiedot tietoturvallisella verkkosivustolla, järjestelmä käsittelee hakemuksesi ja päättää, voitko matkustaa Yhdysvaltoihin Visa Waiver -ohjelman alaisuudessa ilman viisumia. Järjestelmä antaa automaattisen vastauksen, ja ennen lentokoneeseen nousua lentoyhtiö tarkistaa matkustuslupasi voimassaolon sähköisesti Yhdysvaltain tulli- ja rajaturvallisuuslaitokselta. Matkustuslupa on voimassa kaksi vuotta myöntämispäivästä tai kunnes passisi vanhenee, mikäli näin tapahtuu ennen kahden vuoden määräaikaa. Matkustuslupahakemukset jätetään vähintään 72 tuntia ennen matkustamista. Matkustuslupahakemukset tehdään Internetissä osoitteessa: https://esta.cbp.dhs.gov. Sivun oikeasta yläkulmasta voit valita suomenkielisen sivuston. Täyttöohjeet löydät osoitteesta https://esta.cbp.dhs.gov/esta/WebHelp/helpScreen_fi.htm. Jos tiedät tarvitsevasi viisumin ota yhteys USAn konsulaattiin, tarkempia tietoja löytyy osoitteessa https://fi.usembassy.gov