Carnival Cruise Lines

 

Carnival Cruise Line on ylpeä saadessaan olla osa Carnival Corporationin omistamaa yritysperhettä, johon kuuluvat muun muassa sisarvarustamot Princess Cruises, Holland America Line ja Cunard Line.

Yhteinen visio

Carnival Corporation & plc:ssä suurin vastuumme ja prioriteettimme on toimia turvallisesti, suojella ympäristöä ja täyttää vaatimuksia kaikkialla maailmassa. Tältä pohjalta pyrimme tarjoamaan vieraillemme aina vertaansa vailla olevan hauskan loman, joka ylittää heidän odotuksensa.

Mitä me teemme

Pähkinänkuoressa…haluamme tarjota hauskaa lomaa merellä ja maissa! Jokaisella Carnivalin risteilyllä on päivä- ja iltaviihdettä, kuten showesityksiä, musiikkiesityksiä, vauhdikkaita juhlia kannella, kasinoita ja paljon muuta. Kutsumme vieraamme tulemaan sellaisina kuin he ovat, ja saamme kaikki tuntemaan olonsa kotoisaksi viihtyisissä hyteissä, huomaavaisella palvelulla, rennoilla ja tyylikkäillä ravintoloilla sekä erilaisilla baareilla sisällä ja ulkona. Muun muassa Cruise Critics Editor’s Choice onkin palkinnut Carnivalin tunnustuksella ”Best Value for Money 2022.”

23 alustamme risteilevät 2–23 päivän matkoilla ja lähtevät jokaiselta Yhdysvaltain rannikolta. Vaikka meidät tunnetaan parhaiten Karibian risteilyistä, purjehdimme muihin eksoottisiin ja upeisiin kohteisiin, kuten Meksikoon, Alaskaan, Bahamalle, Eurooppaan ja Havaijille. Lisäksi Carnival Cruise Line Australialla on kaksi alusta, ja se tarjoaa risteilyjä Sydneystä ja Brisbanesta Uuteen-Seelantiin ja Tyynenmeren saarille.

 

Hyvä tietää ennen risteilyä

Reittimuutokset

Loistoristeilyt ei vastaa matkareitin muutoksista tai laivan myöhästymisistä ennalta arvaamattomien ja hallitsemattomien olosuhteiden vuoksi tai syistä, jotka liittyvät laivan ja matkustajien turvallisuuteen. Varustamolla ja aluksen kapteenilla on oikeus jättää pois satamia, muuttaa aikatauluja, vaihtaa reittiä tai alusta ilman ennakkovaroitusta.

Nimet matkustajatiedoissa

Huomioittehan, että matkustajien nimitietojen on täsmättävä matkustusasiakirjan kanssa. Ensimmäinen etunimi ja sukunimi riittävät. Mikäli matkalipun nimitiedot eivät vastaa passin tietoja, matkustaminen ei ole mahdollista. Ilmoittakaa Loistoristeilyiden myyntitoimistoon, jos nimi pitää korjata. Nimenmuutoksista ja niiden korjauksista aiheutuvat kulut veloitetaan asiakkaalta.

Mitä pakata mukaan?

Pukeutuminen
Vaatteita pakatessa tulee luonnollisesti ottaa huomioon vuodenaika ja kohteessa vallitsevat sääolot. Päivisin laivalle suositellaan kevyitä ja mukavia lomavaatteita, ja auringonsuojaksi jotain päähinettä tarpeen vaatiessa. Illat merellä voivat olla huomattavasti viileämpiä, joten ota mukaan myös lämpimämpää vaatetusta. Epävirallisiin iltoihin kannattaa varautua pakkaamalla mukaan kesäisiä asuja, kuten miehille esimerkiksi klubitakki ja housut ja naisille hame tai jakkupuku. Muutamia juhlailtoja varten suosittelemme esimerkiksi pukua miehille ja cocktail-asua naisille. Viileämmissä ilmastoissa kerrospukeutuminen on kannattavaa. Myös sadevaatteet saattavat olla tarpeen jollain reitillä. Lisäksi muistakaa ottaa mukaan uima-asu, sillä kaikilla aluksilla on uima- ja porealtaat. Aluksen kuntoilumahdollisuuksia hyödyntääkseen, mukana tulee olla urheiluvaatteet ja -kengät. Retkille suosittelemme mukavia jalkineita tai tarvittaessa patikointikenkiä.

Matkatavarat

Lentoyhtiöiden matkatavararajoitukset vaihtelevat yhtiöiden ja lippuluokkien välillä, joten matkustajien tulee tarkistaa ajankohtaiset tiedot ennen matkalle lähtöä. Varmistakaa, että matkatavaranne on varustettu matkustusdokumenttien mukana saamillanne lipukkeilla.

Laivoilla ehdottomasti kiellettyjä tavaroita ovat kaikki vaarallisiksi katsottavat esineet ja tarvikkeet, kuten aseet, ammukset, räjähteet, ilotulitteet ja soihdut, kaasut, myrkylliset, radioaktiiviset tai syövyttävät aineet, sekä terävät esineet.

Käsimatkatavarat

Tarkista lentoyhtiöstä käsimatkatavaroiden koko- ja painorajoitukset.
Pakkaa erillisiin käsimatkatavaroihin matkustusdokumentit, passi, mahdolliset lääkkeet, kamera, lompakko ja muut arvotavarat.

Matkustus asiakirjat

Matkustusdokumentit ja lähtöselvitysaikataulut tulevat saataville elektronisessa muodossa noin 20 päivää ennen risteilyn alkua jokaisen matkustajan omalle henkilökohtaiselle lähtöselvitys-sivulle. Sivulle pääsee kirjautumaan omalla nimellä ja varausnumerolla.

Passi
Jokaisella matkustajalla, myös lapsilla, on oltava voimassaoleva passi ja mahdollisesti tarvittavat viisumit. Passin on oltava voimassa vähintään kuusi kuukautta matkan jälkeen. Passin kuvasivusta on hyvä ottaa kopio mukaan matkalle ja säilyttää se erillään passista. Loistoristeilyt ei ole vastuussa, mikäli matkustusasiakirjat ovat puutteellisia ja estävät matkalle lähdön. Näissä tapauksissa sovellamme normaaleja peruutusehtoja. Ottakaa matkalle mukaan kaikki matkustusdokumentit; lento- ja risteilyliput, passit, sekä mahdolliset viisumit. Näiden lisäksi myös tarvittaessa rokotustodistukset ja englanninkieliset reseptit lääkkeistänne. Huomioikaa, että maiden viranomaisten turvallisuus- ja asiakirjamääräykset voivat vaihdella. Matkustajat ovat itse vastuussa siitä, että selvittävät nämä ja noudattavat annettuja määräyksiä. Mikäli tarvittavia dokumentteja puuttuu, matkustajalta voidaan evätä pääsy laivalle, tai hänen risteilynsä voidaan keskeyttää.

Yhdysvaltoihin matkustava risteilyasiakas

Suomen kansalaiset voivat edelleen matkustaa ilman viisumia, mutta heidän täytyy hankkia hyväksytty matkustuslupa ennen matkustamistaan Yhdysvaltoihin. Jokaisella matkustajalla on oltava henkilökohtainen koneellisesti luettava passi, joka on voimassa vähintään 6 kuukautta matkan jälkeen. Kaikkien viisumivapausohjelmaan (Visa Waiver Program) kuuluvien maiden kansalaisten (Alankomaat, Andorra, Australia, Belgia, Brunei, Espanja, Irlanti, Islanti, Iso-Britannia, Italia, Itävalta, Japani, Korea, Kreikka, Latvia, Liechtenstein, Liettua, Luxembourg, Malta, Monaco, Norja, Portugali, Ranska, Ruotsi, Saksa, San Marino, Singapore, Slovakia, Slovenia, Suomi, Sveitsi, Tanska, Tšekki, Unkari, Uusi-Seelanti ja Viro), jotka suunnittelevat matkustavansa Yhdysvaltoihin väliaikaiselle liike- tai lomamatkalle VWP:n mukaisesti, tulee hakea sähköinen matkustuslupa ennen USA:han lähtevään lentokoneeseen tai laivaan nousua.

Matkustusluvan hakeminen
Yhdysvaltain kotimaan turvallisuuslaitos (the Department of Homeland Security) ja Yhdysvaltain tulli- ja rajaturvallisuuslaitos (The United States Customs and Border Protection) ovat luoneet turvallisen verkkosivuston, jolla sinä tai kolmas osapuoli voitte täyttää sähköisen lomakkeen matkustusluvan hakemista varten. Annettuasi tarvittavat tausta- ja matkustustiedot tietoturvallisella verkkosivustolla, järjestelmä käsittelee hakemuksesi ja päättää, voitko matkustaa Yhdysvaltoihin Visa Waiver -ohjelman alaisuudessa ilman viisumia. Järjestelmä antaa automaattisen vastauksen, ja ennen lentokoneeseen nousua lentoyhtiö tarkistaa matkustuslupasi voimassaolon sähköisesti Yhdysvaltain tulli- ja rajaturvallisuuslaitokselta. Matkustuslupa on voimassa kaksi vuotta myöntämispäivästä tai kunnes passisi vanhenee, mikäli näin tapahtuu ennen kahden vuoden määräaikaa. Matkustuslupahakemukset jätetään vähintään 72 tuntia ennen matkustamista. Matkustuslupahakemukset tehdään Internetissä osoitteessa: https://esta.cbp.dhs.gov. Sivun oikeasta yläkulmasta voit valita suomenkielisen sivuston. Jos tiedät tarvitsevasi viisumin ota yhteys USA:n konsulaattiin, tarkempia tietoja löytyy osoitteessa https://fi.usembassy.gov

Suomen kansalaisten, jotka ovat matkustaneet tai oleskelleet Iranissa, Irakissa, Sudanissa tai Syyriassa 1.3.2011 jälkeen tai joilla on kaksoiskansalaisuus jossain kyseisistä maista, tulee hakea viisumia Yhdysvaltojen suurlähetystöstä tai konsulaatista. Mikäli heillä on jatkuva, aikaisemmin myönnetty ESTA-hakemus, se katsotaan mitätöidyksi ja matkustajan tulee anoa viisumia suurlähetystöstä tai konsulaatista.

Huom.! Risteilyvarustamot eivät korvaa millään tavalla matkustajille aiheutunutta haittaa, jos jokin matka-asiakirjoista tai matkustuslupa ei ole asiamukaisesti haettu ennen matkalle lähtöä. Tällaisissa tapauksissa noudatetaan normaaleita peruutusehtoja.

Matkavakuutus

Matkavakuutus on pakollinen. Muista ottaa matkavakuutus samanaikaisesti kun varaat risteilymatkasi. Näin turvaat mahdollisen sairastapauksen tai muun matkan estymisen varalta aiheutuneet kulut. Tutustu huolellisesti matkavakuutusehtoihin, sillä matkavakuutuksissa on paljon eroja. Carnival Cruise Lines maksu- ja peruutusehdot saat omasta matkatoimistostasi. Matkavakuutuksen tulisi kattaa myös matkatavarat. Mikäli ne myöhästyvät, katoavat tai vahingoittuvat, tulee korvausvaatimus esittää vakuutusyhtiölle. Carnival Cruise Linesin vastuun rajat on määritelty kansainvälisissä sopimuksissa (tarkemmat tiedot varausehdoissa).

Terveys, raskaus

Aluksella ei ole mahdollisuutta uusia reseptejä tai hankkia lääkkeitä, joten kunkin matkustajan on huolehdittava riittävästä lääkkeiden määrästä. Reseptilääkkeistä on oltava mukana englanninkielinen todistus tulli- ja rajaviranomaisia varten. Tämän todistuksen saa apteekista veloituksetta. Lääkkeet kuljetetaan ja säilytetään alkuperäispakkauksissaan. Erityishuomiota vaativissa terveydentiloissa matkustajan tulee toimittaa ennen matkaa englanninkielinen lääkärintodistus ja tuoda mukanaan tarvittavat lääkkeet ja tarvikkeet. Huomioittehan, että kaikki retket eivät sovellu esim. pyörätuolia käyttäville.

Koska aluksilla ei ole valmiuksia hoitaa raskauteen liittyviä ongelmatilanteita eikä synnytyksiä, risteilyt sallitaan vain raskauden 24. viikolle saakka. Raskaana olevalla matkustajalla tulee aina olla englanninkielinen lääkärintodistus siitä, että hän on kykeneväinen matkustamaan.

Rokotusvaatimukset vaihtelevat kohteesta ja ajasta riippuen. Suositeltavaa olisi tarkistaa kunkin matkasuunnitelmassa olevan vierailumaan rokotusvaatimukset vähintään kahdeksan viikkoa ennen risteilyn alkamista joko omalta terveysviranomaiseltaan tai rokote.fi ja ottaa mahdolliset terveystodistukset risteilylle mukaan.

Valuutta

Laivalla virallinen valuutta on US dollari.

Laivoilla ei ole käteisautomaatteja, ja rahanvaihtomahdollisuudet ovat rajalliset. Luottokorttinostoja tai henkilökohtaisia shekkejä ei voi laivalla käyttää. Carnival Cruise Lines hyväksyy maksutapoina käteisen ja luottokorteista Visan, American Expressin ja Mastercardin (huom! Visa Electron ja Diners Club eivät käy). Käteisellä maksettaessa annetaan ennakkomaksu, joka on vähintään 150 USD. Käyttämättä jäänyt osuus voidaan noutaa risteilyn viimeisenä päivänä.

Laivaannousu

Laivaannousuajat ilmenevät matkustusdokumenteista, ja kaikkien matkustajien on oltava aluksella viimeistään kaksi tuntia ennen laivan lähtöaikaa. Matkustusdokumentit kannattaa pitää helposti saatavilla käsimatkatavaroissa saapuessanne satamaan.

Lapset ja nuoret

Ikärajoituksia

  • Alle 21-vuotiaat voivat tulla risteilylle vain vähintään 25-vuotiaan valvojan seurassa
  • Alle 21-vuotiaat avoparit tai rekisteröityneessä parisuhteessa olevat voivat matkustaa yhdessä, mutta siihen tarvitaan varustamon kirjallinen hyväksyntä
  • Risteilylle tulevien lasten alaikäraja on 6kk, mutta yli 10 päivän risteilyllä 12 kk
  • Kasino k18
  • Kylpylä k16
  • Alkoholin anniskelu k21

Kaikkien matkustajien ikä tarkastetaan laivaan nousun yhteydessä. Matkustajia, jotka eivät noudata varustamon ikärajoituksia, ei päästetä laivaan ja he menettävät maksamansa risteilymaksun. Mitään poikkeuksia näihin sääntöihin ei hyväksytä.

Lastenhoitopalvelu
Laivoilla on iltaisin käytössä lastenhoitopalvelu alle 11-vuotiaille lasten leikkihuoneessa. Tarkat ajat löytyvät päivän lehdestä.

Lasten ja nuorten kerhot
Laivalla on ikäryhmittäin jaettuja kerhoja, jotka tarjoavat tekemistä ja viihdettä kaikille 2 – 17-vuotiaille.

  • Camp Ocean (2 – 11-vuotiaille) on perheen pienimmille tarkoitettu kerho. Toiminta on jaettu vielä kerhon sisälläkin pienempiin ikäryhmiin (2 – 5-vuotiaat, 6 – 8-vuotiaat ja 9 – 11-vuotiaat), jotta kukin lapsi saisi itseään kiinnostavaa tekemistä. Aktiviteetteinä on kaikkea askartelusta konsolipeleihin ja mukavat ohjaajat takaavat lapselle turvallisen ja hauskan päivän.
  • Circle C (12 – 14-vuotiaille) on paikka, jossa voi viettää aikaa, saada uusia kavereita ja osallistua juhliin, peleihin ja muihin hauskoihin aktiviteetteihin. Toiminta on ohjaajien valvoma ja vetämä.
  • Club02 (15 – 17-vuotiaille) tarjoaa mielenkiintoista tekemistä perheen nuorille. Tarjolla on elokuvien katselua, musiikin kuuntelua, urheilukisoja, konsolipelejä, karaokea, juhlia ja vain teineille tarkoitettuja satamaretkiä.
Majoituksesi merellä

Carnival Cruise Linesin aluksilla on sisä-, ikkuna- ja parvekehyttejä sekä parvekkeellisia sviittejä.
Ikkuna- ja parvekehyteistä sekä sviiteistä on merinäköala. Osassa ikkuna- ja parvekehyteissä on rajoitettu merinäköala. Tiedot löytyvät alus kohtaisista tiedoista.

Useimmista hyteistä löytyy:

  • parivuode tai kaksi erillistä vuodetta
  • vuodesohva tai yläsänky
  • suihkullinen kylpyhuone
  • taulu-tv
  • puhelin
  • ilmastointi
  • hiustenkuivaaja
  • tallelokero
  • vaatekaappi
  • minibaari
  • nojatuoli
  • kirjoituspöytä
  • 110 V pistorasioita

Sviiteissä on

  • kaksi erillistä sänkyä, jotka voi yhdistää parivuoteeksi
  • TV ja DVD-laite
  • puhelin
  • ilmastointi
  • hiustenkuivaaja
  • kylpyhuone, jossa on suihku ja poreamme
  • sohva ja sohvapöytä
  • nojatuoli
  • tallelokero
  • vaatehuone
  • kalustettu parveke

Laivoilla on rajoitettu määrä pyörätuolilla liikkuville soveltuvia hyttejä, joita kannattaa tiedustella varauksen yhteydessä.

Ateriat risteilyllä

Carnivalilla pääset kokemaan upeita makuelämyksiä upeissa puitteissa. Voit mennä tyylikkääseen kaiken palvelun tarjoavaan ravintolaan tai rennommin pukeutuneena ulkokannen bistroon.

Kattaukset pääravintoloissa
Kaikki päivän ateriat ovat tarjolla laivan pääravintolassa. Aamiaiselle ja lounaalle ei tarvitse tehdä varausta, vaan kattaus on avoin. Aamiainen on tarjolla useimmiten noin klo. 7:45-9:00 ja lounas 12:00-13:30.  Illallisella sen sijaan järjestetään kaksi kattausta, aikaisempi noin klo. 18:00 ja myöhempi 20:15. Toivomuksen omasta kattausajankohdastaan pystyy esittämään varauksen yhteydessä, mutta sen toteutumista ei voida taata. Oma kattausaika ja pöytä ravintolassa ilmoitetaan lähtöselvityksessä, ja ne pysyvät samana koko risteilyn ajan. Ruokailuajat saattavat muuttua, ja tarkat ajat löytävät päivän lehdestä.

Ruokailuvaihtoehdot

Jokapäiväisen pääravintolassa aterioimisen sijaan voit myös hyödyntää huonepalvelua ja laivan muita ravintoloita. Carnival tarjoaa matkustajilleen monia vaihtoehtoisia mahdollisuuksia.

  • Rento aamiainen, lounas tai illallinen laivan kannella
  • Guy’s Burger Joint, hampurilaisravintola
  • Vuorokauden ympäri auki oleva pizzeria
  • Blueiguana Cantina, meksikolainen cantina
  • Eurooppalainen kahvila (erikoiskahvit eivät sisälly risteilyhintaan)
  • Steakhouse, pihviravintola (lisämaksullinen)
  • The Chef’s Table, a la carte -ravintola (lisämaksullinen)

Laivakohtaisissa tiedoissa on listattu eri alusten omat erikoisravintolat.

Huonepalvelu
Hyttipalvelu on palvelukessa ympäri vuorokauden. Hyttipalvelulista löytyy omasta hytistäsi.

Viinit
Jos haluat juhlistaa iltaa aluksen erikoisviinivalikoimalla, kerro siitä tarjoilijallesi. Hän avustaa mielellään viinin valinnassa. Aluksilta löytyy korkeatasoinen ”Ship’s Collection” -viinilista, johon sisältyy myös laadukas samppanjavalikoima.

Erikoisruokavalio
Mahdolliset erikoisruokavaliot pittä ilmoittaa etukäteen; joko varauksen yhteydessä tai vähintään kaksi viikkoa ennen risteilyn alkua. Ruokatoiveet pyritään toteuttamaan mahdollisuuksien mukaan. Dieetillä olevat on huomioitu Spa Carnival valikoimilla, jotka pitävät sisällään kevyitä ja vähärasvaisia ateriakokonaisuuksia.

Huom.! Kaikki ravintolat ovat savuttomia.

Tekemistä päivällä

Carnival on sekä rentoutujan että aktiivilomailijan paratiisi: voit loikoilla aurinkokannella tai ottaa hyödyn irti laivan aktiviteettimahdollisuuksista.

Urheilu
Kaikilla Carnivalin aluksilla on hyvinvarusteltu kuntosali. Voit kuntoilla eri laitteissa, tai osallistua ohjatuille ryhmäliikuntatunneille, kuten aerobiciin, joogaan tai pilatekseen. Osalta tunneista peritään pieni osallistumismaksu, mutta kuntosalin käyttö on aina ilmaista. Laivan ylimmällä kannella on myös juoksurata ja monikäyttöinen urheilukenttä.

Kauneudenhoito
Laivan salongissa voit käydä kampaajalla tai laittaa kynnet kuntoon mani- tai pedikyyrillä. Ajanvaraus kannattaa tehdä ajoissa, sillä varsinkin juhlailtoina kauneuspalveluihin on jonoa. Palveluista peritään erillinen maksu. Tarkat aukioloajat näkyvät laivalla jaettavasta päivän lehdestä.

Kylpylät
Kaikilla Carnivalin aluksilla on kylpylä, joka tarjoaa erilaisia hoitoja ja hierontoja. Carnival Breezeltä, Dreamilta, Magicilta, Splendorilta ja Sunshinelta löytyy lisäksi myös laajempi kylpyläkokonaisuus, Cloud 9. Siellä on neljä erilaista Thermal-oleskeluhuonetta sekä Thalasso-terapia-allas, jossa ionisoitu merivesi hieroo vartaloa. Cloud 9:n yhteydessä on mahdollista majoittua kylpylän hyttiosastoon. Osaston asiakkailla on vapaa pääsy kylpylään ja erillinen pöytävaraus illallisravintolan Cloud 9-osastolle. Kylpylät on tarkoitettu yli 16-vuotiaille.

Uima-altaat
Joka alukselta löytyy useampi uima-allas, joista osa on lapsille tarkoitettuja. Allasalueella ei ole uimavalvojia, joten lapset ovat siellä vanhempiensa vastuulla. Vaippaikäisiä lapsia ei saa viedä uima-altaaseen. Uima-altaita ei ole suunniteltu sukeltamista varten.

Vesipuisto
Osalla laivoista on oma vesipuisto. Kaiken ikäisten huvitteluun tarkoitettu puisto sisältää erilaisia vesiliukumäkiä ja aktiviteetteja ja on matkustajille maksuton.

Pelisali
Pelisalissa voit pelata kaikkea konsolipeleistä ilmakiekkoon. Se on auki kellon ympäri ja toivottaa tervetulleeksi pienemmätkin pelaajat.

Kirjasto
Laivassa on kirjasto, josta voi lainata risteilyn ajaksi luettavaa. Kirjoja löytyy usealla eri kielellä, pääosin. englanniksi, espanjaksi ja italiaksi. Kirjaston aukioloajat näkyvät laivalla jaettavasta päivän lehdestä.

Taidegalleria
Voit nauttia kulttuurista myös merellä. Taidegalleria löytyy useamalta alukselta. Tarkat tiedot aluskohtaisissa tiedoissa.

Shoppailu
Shoppaile matkamuistoja, tuliaisia tai verovapaata alkoholia laivan myymälöissä.

Lasten ja nuorten kerhot
Laivalla on ikäryhmittäin jaettuja kerhoja, jotka tarjoavat tekemistä ja viihdettä kaikille 2 – 17-vuotiaille. Aktiviteettejä löytyy peleistä ja leikeistä jopa vanhemmille lapsille tarkoitettuihin satamaretkiin.

TV & Elokuvat
Kaikissa hyteissä on väritelevisio, josta näkyy joitakin satelliittikanavia sekä laivan infokanava. TV-kanavilla näytetään päivittäin maksuttomia ensi-iltaelokuvia.

Yleiset tilat
Laivalla on paljon ravintoloita, oleskelutiloja ja auloja, joissa voi viettää aikaa. Baarista tai ravintolasta ostetun drinkin voi vapaasti viedä minne tahansa yleiseen tilaan tai hyttiin. Alkoholia ei anniskella alle 21-vuotiaille.

Tekemistä illalla

Carnival on sekä rentoutujan että aktiivilomailijan paratiisi: voit levätä oman hytin rauhassa tai osallistua laivan iltarientoihin.

Illallinen
Nauti illallinen pääravintolassa, tai missä tahansa muussa ruokapaikassa oman mielesi mukaan.

Kasino
Kansainvälisellä kasinolla pelataan mm. blackjackia, rulettia, pokeria ja pelikoneita. Laivan ollessa satamassa kasino on suljettu, mutta muutoin se on avoinna aina aamuyön tunteihin saakka. Tarkat aukioloajat näkyvät laivalla jaettavasta päivän lehdestä.

Show
Mene katsomaan musiikki- ja tanssiesityksiä laivan areenalle. Esitykset vaihtuvat risteilyn aikana ja ovat maksuttomia.

Karaoke
Voit laulaa tavallista karaokea, tai osallistua ”SuperStar” versioon ja päästä esiintymään yhdessä live-bändin ja taustakuoron kanssa oikean supertähden tavoin.

Elokuvateatteri
Voit nauttia elokuvista omassa hytissäsi. Osassa aluksia on ulkoilmateatteri. Tarkat tiedot löytyvät aluskohtaisista tiedoista.

Livemusiikki
Carnival tarjoaa ravintoloissa ja baareissa matkustajilleen kaunista livemusiikkia aina jazzista rockiin. Jos iltansa haluaa kuitenkin viettää muissa merkeissä, on vaihtoehtoina myös Comedy Club, Sports Bar ja Internet Café, suosittua yökerhoa unohtamatta!

Lasten ja nuorten kerhot
Laivalla on ikäryhmittäin jaettuja kerhoja, jotka tarjoavat tekemistä ja viihdettä kaikille 2 – 17-vuotiaille. Kerhot toimivat myös iltaisin ja saatavilla on lisäksi myöhäisillan lastenhoitopalvelu.

Yleiset tilat
Laivalla on paljon ravintoloita, oleskelutiloja ja auloja, joissa voi viettää aikaa. Baarista tai ravintolasta ostetun drinkin voi vapaasti viedä minne tahansa yleiseen tilaan tai hyttiin. Alkoholia ei anniskella alle 21-vuotiaille.

Yleiset ehdot

1. Sopimusosapuolet

1.1 Tehtävän matkasopimuksen sopimuskumppaneita ovat matkanjärjestäjä ja asiakas  (jäljempänä sopimuskumppani), joka  toimii puolestaan ​​sekä kaikki rekisteröidyt henkilöt (jäljempänä myös matkustajat/asiakkaat), jotka ovat mukana. Matkanjärjestäjä on Inter-Connect GmbH, jota edustaa toimitusjohtaja Lothar Krins ja jonka rekisteröity kotipaikka on D-80636 München, Arnulfstrasse 31, Münchenin käräjäoikeus osoitteessa: HRB 90362, puhelin: +49 (0)89 517030 (jäljempänä ICO:ksi). Tältä osin ICO on BGB:n §651a tarkoitettu matkanjärjestäjä. ICO voi toimia myös välittäjänä yksittäisissä tapauksissa. Jos näin on, se mainitaan tarjouksessa ja vahvistuksessa.

1.2 ICO:n välittämien muiden järjestäjien ilman sopimuspuolta tarjoamiin palveluihin sovelletaan heidän sopimus- ja matkaehtojaan.

2. Ilmoitetut hinnat

Ilmoitetut hinnat ovat jaetussa kahden hengen hytissä.

3. Risteilysopimus

3.1 ICO antaa asiakkaalle osoitteessa https:/// www.inter-connect.world/kreuzfahrten/ mahdollisuuden varata risteilyn ilman velvoitetta tai sitovaa varausta ja, mikäli mahdollista, valita toivomasi hytti (optiovaraus). Tämä optiovaraus ei ole ICO:n tarjous matkapakettisopimuksen tekemiseksi, eikä se tarkoita, että matkustaja hyväksyy tarjouksen. Jos matka ja halutut hytit ovat käytettävissä optiovaraushetkellä, ICO varaa hytit kolmen kalenteripäivän ajaksi, mukaan lukien optiovarauspäivä, saatuaan matkustajan optiovarauksen. Optioajat voivat koskea erikoistarjouksia. Optiovarauksen saatuaan matkustajat saavat sähköpostitse varausvahvistuksen, jossa ilmoitetaan varausaika. ICO huomauttaa, että Saksassa ei ole Saksan siviililain (BGB) ja Sveitsissä Sveitsin siviililain (PRG) mukaista peruuttamisoikeutta etänä tehdyille matkapakettisopimuksille (esim. kirjeellä, puhelulla, esim. -posti, telemedia tai verkkopalvelut), vain lakisääteiset peruuttamis- ja irtisanomisoikeudet.

3.2 Varatessaan risteilyn matkustajat hyväksyvät ICO:lle tehdyn matkasopimuksen. Tämä koskee matkustajia itseään ja kaikkia varauksessa mainittuja henkilöitä. Varaus voidaan tehdä kirjallisesti tai digitaalisesti (sähköposti, internet). Kohdan 3.1 mukaisesti ennakkoon tehdyn optiovarauksen ilmoittautuminen tapahtuu asiakkaan itsensä tai asiakkaan antaman matkatoimiston kirjallisella vahvistuksella optiovarauksesta tai valitsemalla vahvistuskenttästä ”Varaa & maksa”.

3.3 Matkapakettisopimus solmitaan vasta asiakkaan saatua kirjallisen matkavahvistuksen/laskun ICO:lta asiakas tai hänen tilaamansa matkatoimiston toimesta kaikkiin varauksessa mainittuihin henkilöihin ja palvelukuvauksen perusteella. matkavahvistuksessa/laskussa ja näissä matkustusehdoissa, jotka asiakas koskee myös kaikkia hänen varaamiaan henkilöitä. Asiakas vastaa kaikkien matkustajien kaikista sopimusvelvoitteista.

3.4 Jos matkavahvistuksen sisältö poikkeaa varatusta, tämä matkavahvistus katsotaan ICO:n uudeksi tarjoukseksi, johon ICO on sitoutunut 10 kalenteripäivän ajaksi, mukaan lukien lähetyspäivä. Matkasopimus syntyy tämän uuden tarjouksen perusteella, jos ilmoittautuneet nimenomaisesti tai lopullisesti ilmoittavat hyväksyvänsä (esim. matkahinnan tai varausmaksun maksamalla) sitovan ajan kuluessa. Poikkeavasta tarjouksesta tulee ilmoittaa kaikille matkustajille.

3.5 Liikuntarajoitteisten henkilöiden on ilmoitettava rajoitteista varauksen yhteydessä. ICO ei voi ottaa vastuuta tarvittavasta hoidosta ja/tai hoidosta, minkä vuoksi on suositeltavaa matkustaa tarvittaessa vastuullisen saattajan kanssa. Risteily voidaan evätä tai perua niiltä, joiden terveydentila tai fyysinen tila vaikuttaa varustamon mielestä matkustuskelvottomalta tai joiden tila on vaaraksi heille tai muille matkustajille. Raskaana olevien tulee ilmoittaa tästä ICO:lle ilmoittautumisen yhteydessä sekä lähettää lääkärintodistus 23. raskausviikolle mennessä sekä tuoda se mukaan lähtöselvitykseen. Valitettavasti 24. raskausviikon matkan alkaessa saavuttaneita tai sen matkan aikana saavuttavia ei voida ottaa risteilylle. ICO varaa oikeuden evätä rekisteröinnit, jos ICO:n lääketieteellisten neuvonantajien harkinnan mukaan matkan fyysiset tai terveydelliset ehdot eivät täyty. Lääkärihoitoa saavien vieraiden tulee ottaa mukaansa sairauskertomus. Dialyysi ei ole mahdollista laivalla.

3.6 Taattuja hyttejä on saatavilla valituilla risteilyillä saatavuuden mukaan. Varaat risteilyn valitun kategorian kiinteään hintaan ilman hyttinumeroa. Matkavahvistus vakuuttaa sinulle ainakin varatun kategorian ja jos sitä ei ole enää saatavilla, sinut sijoitetaan korkeampaan kategoriaan. Saat hyttinumerosi matkustusasiakirjat vastaanotettuasi tai viimeistään noustessa alukseen. Erityistoiveita koskien hytin kuntoa ja sijaintia tai muutoksia hyttinumeroon ei voida ottaa huomioon. Jos muutospyyntö koskee laadukkaampaa hyttiluokkaa ja/tai lisäpalveluiden jälkeen, ICO pyrkii täyttämään nämä pyynnöt vastaavalla lisämaksulla.

4. Palvelujen laajuus

4.1 Sopimuksen mukaisen matkapalvelun laajuus johdetaan pääsääntöisesti matka-aikaa koskevasta palvelukuvauksesta ja matkavahvistuksessa olevista tiedoista ottaen huomioon kaikki sen sisältämät tiedot ja selitykset. ICO:n palvelut koostuvat rekisteröityjen henkilöiden kuljetuksesta ja majoituksesta sekä muista matkustusvahvistuksessa mainituista palveluista sekä kaikki siinä olevat tiedot ja selitykset. Liitännäissopimukset tai muut poikkeavat sopimukset, jotka muuttavat sopimuspalvelujen laajuutta, edellyttävät ICO:n kirjallista vahvistusta.

4.2 Palveluihin eivät kuulu etenkään lennot tai muut kuljetuspalvelut matkustajan kotipaikalta lähtösatamaan ja takaisin paluusatamasta tai hotellijärjestelyt ennen risteilyä tai sen jälkeen, elleivät nämä palvelut ole osa risteilyä. Palvelukuvauksessa kuvattu ja vahvistettu sopimuspalvelu. Mikäli nämä palvelut (esim. jotkin matkapaketit) eivät kuulu palvelukuvaukseen, voivat rekisteröityneet koota ne pyynnöstä omien eritelmiensä mukaan. ICO vahvistaa nämä mahdollisuuksien mukaan lisäpalveluna ja niistä tulee osa matkapakettisopimusta niin kauan kuin ne eivät ole välitettyjä palveluita. Siltä osin kuin tästä seuraa erilliset määräykset rekisteröityneille, heille ilmoitetaan aina, mikäli muiden palveluntarjoajien ehdot otetaan mukaan. Jos nämä palvelut ovat nimenomaisesti ja yksiselitteisesti merkitty ulkopuolisiksi palveluiksi ja välittäjäpalvelun tarjoaja mainitaan, ne eivät kuulu ICO:n tarjoamien palvelujen piiriin. Jos ristiriitoja ilmenee, matkavahvistus pätee ensin.

4.3 Matkustusasiakirjat on lähetettävä ilmoittautuneelle tai tilaamalleen matkatoimistolle viimeistään seitsemän vuorokautta ennen matkan alkamista, jos matkan hinta on kokonaisuudessaan maksettu ja aluksen matkustajarekisteri on täytetty. Mikäli matkustusasiakirjat eivät ole saapuneet perille, tulee ilmoittautuneiden kiireellisesti ottaa yhteyttä tilaamaansa matkatoimistoon tai muussa tapauksessa ottaa yhteyttä ICO:hon asian selvittämiseksi.

5. Maksut

5.1 Asiakkaiden suorittamat maksut ICO DE:n kanssa varattuun matkapakettisopimukseen § 651 a BGB:n mukaisesti suojataan § 651 r BGB:llä yhdessä artiklan kanssa. 252 EGBGB. ICO:n palvelut on suojattu Saksan siviililain (BGB) §:n 651 mukaisesti.

Vakuutuksenantaja on asiakkaan rahavakuutuksenantaja tourVERS Touristik-Versicherungs-Service GmbH, Borsteler Chaussee 51, 22453 Hamburg, Tel.: 040-244 288 0. Asiakkaiden maksut ICO CH:n varauksista on suojattu Sveitsin siviililain mukaisesti. Koodi (PRG). ICO CH:n palvelut kattavat Sveitsin matkailualan takuurahaston. Niiden osoite on: Etzelstrasse 42, 8038 Zurich, Sveitsi, Puhelin: +41 44 488 10 70.

5.2 Rekisteröinnin tehnyt matkustaja sitoutuu maksamaan, vaikka kyseisessä rekisteröinnissä olisi muita matkustajia. Saatuaan kirjallisen matkavahvistuksen, matkustajan tulee maksaa ennakkomaksu, joka on 25 % matkan hinnasta.

5.3 Matkustajien on suoritettava loppumaksu ilman eri pyyntöä viimeistään 30 päivää ennen matkan alkua. Matkahinnan voi maksaa SEPA-suoraveloituksella tai luottokortilla (esim. MasterCard, Visa, American Express). Luottokorttimaksusta veloitetaan 1 %:n käsittelymaksu matkan hinnan lisäksi. Luottokorttia veloitetaan vahvistuksessa/laskussa mainittuna eräpäivänä.

5.4 Matkan varaaminen 30 vuorokautta ennen matkan alkua hyväksytään vain sillä ehdolla, että koko matkan hinta on maksettava välittömästi matkavahvistuksen ja vakuustodistuksen vastaanottamisen jälkeen ja maksu suoritetaan SEPA-suoraveloitusvaltuutettuna tai luottokortilla.

5.5 Mikäli laskutettua matkahintaa ei ole vastaanotettu ajallaan eikä sitä ole maksettu sen jälkeenkään, kun sitä on pyydetty, on ICO:lla oikeus vetäytyä sopimuksesta. Tässä tapauksessa ICO perii kohdassa 9.1 määrätyn sopimussakon tai -korvaukset.

5.6 Jos matkustaja peruuttaa antamansa suoraveloitusvaltuutuksen tehtyään kanteen ICO:ta vastaan, hän on velvollinen maksamaan aiheutuneet pankkikulut ja 100 euron käsittelymaksun. Sama pätee luottokortilla maksettaessa lainan myöntäneelle pankille esitettyyn perusteettomaan vaateeseen.

6. Muutokset

6.1 Matkanjärjestäjinä ICO DE ja ICO CH ovat oikeutettuja tekemään muutoksia ja poikkeuksia sopimusehdoista, mikäli muutos ei ole olennainen. Tämä koskee erityisesti myös matkustus-, lepoaikojen ja reittien muutoksia. Ne ovat sallittuja, jos ne ovat tarpeellisia esimerkiksi siksi, että ne perustuvat virallisiin ohjeisiin, ovat välttämättömiä matkustajien turvallisuussyistä ja laivan miehistölle ja/tai väistämättömien, poikkeuksellisten olosuhteiden, sää- tai turvallisuusnäkökohtien vuoksi ja/tai välttämiseksi. vaaroista. Tämän päätöksen tekee yksinomaan aluksesta vastaava kapteeni. Vakuutetun lentoyhtiön sekä saapumis- ja lähtöaikojen muuttaminen on sallittua. Mikäli ICO on poikkeuksellisesti vahvistanut hyttinumeron ennen risteilyä, ei asiakas voi pääsääntöisesti tehdä enää muutospyyntöjä hytin valinnan jälkeen. ICO:lla on myös oikeus vaihtaa määrättyjä hyttejä, jos muutos tapahtuu saman hyttiluokan sisällä ja se on järkevää. ICO on ilmoittanut asiakkaalle jossain edellä mainituista tapauksista ICO ilmoittaa asiakkaalle muutoksesta selkeästi ja ymmärrettävästi ennen matkan alkua.

6.2 Matkanjärjestäjänä ICO:lla on oikeus tehdä muutoksia ja poikkeuksia sopimusehdoista, jotka johtavat merkittävään/olennaiseen muutokseen. Tässä tapauksessa ICO on velvollinen tarjoamaan matkustajalle vastaavaa sopimusmuutosta ennen matkan alkua tai vaihtoehtoisesti lähtemään korvaavalle matkalle.  Asiakkaat voivat tällöin peruuttaa varatun matkan ilman korvausta tai hyväksyä tarjouksen sopimuksen muuttamisesta.

6.3 Siltä osin kuin viat vaikuttavat itse muuttuneisiin palveluihin, asiakas esittämät takuuvaatimukset säilyvät ennallaan.

6.4 Jos ilmoittautuneet ja/tai matkustajat aloittavat matkan sen jälkeen, kun matkanjärjestäjä on ilmoittanut heille tarpeellisesta muutoksesta matkan yleiseen muotoon, matkasopimuksen irtisanominen matkan alkamisen jälkeen tehdyn muutoksen perusteella ei ole sallittua.

7. Hintamuutokset

7.1 Saksan siviililain (BGB) § 651 g ja Sveitsin siviililain (PRG) mukaan järjestäjä voi vaatia jopa 8 %:n tehokkaan hinnankorotuksen, joka rekisteröijien on hyväksyttävä. Jos hinnankorotus on yli 8 %, matkanjärjestäjä voi tarjota hinnankorotusta ja vaatia, että rekisteröityneet joko hyväksyvät sen tietyn ajan kuluessa tai irtisanoutuvat sopimuksesta. Sama koskee hinnanalennuksia. Kohdan mukaiset määräykset. 5.4 sovelletaan; lisäpakettien hinnat saapuville ja lähteville tai erikoisjärjestelyille ovat sitovia heidän vahvistuksensa Ne ovat osa matkapakettisopimusta. Tämä ei päde, jos palvelut ovat lisäksi kolmansien osapuolien välittämiä.

8. Sopimuksen irtisanominen (matkanjärjestäjä)

8.1 Rekisteröityneiden on varmistettava, että kaikki matkustajat ovat matkustuskelpoisia. ICO:lla on oikeus vaatia matkustajilta lääkärintodistus, joka osoittaa heidän matkustuskuntonsa.

 

8.2 Palveluntarjoajasta (varustajasta) riippuen on olemassa ikärajoituksia:

 

Princess Cruises: Alle 21-vuotiaat saavat olla risteilyllä vain aikuisen (min. 21 vuotta) seurassa. Kun varaat useita hyttejä, vähintään yhden henkilön on oltava vähintään 16-vuotias.

 

Seuraava koskee kaikkia matkoja: Varustamo ei voi taata alle 6 kuukauden tai vuoden ikäisille lapsille tarpeellista sairaanhoitoa. Ikärajat riippuvat risteilyn kestosta ja matka-alueesta. Vammaisten ja raskaana olevien naisten osalta katso näiden matkustusehtojen kohta 3.5.

 

8.3 ICO voi irtisanoa matkasopimuksen matkustajien rikollisten toimien vuoksi, erityisesti jos maakohtaisia ​​lakeja ja kieltoja ei noudateta aseisiin, huumeiden hallussapitoon ja väkivaltaan.

 

8.4 Jos matkustajan henkinen tai fyysinen tila ei salli matkaa tai matkan jatkumista ICO:n lääketieteellisten neuvonantajien harkinnan mukaan (mikä on pakollista), koska tämä henkilö ei voi matkustaa tai aiheuttaa riskin itselleen tai kolmansille osapuolille, risteilyn jatkaminen voidaan evätä tai tämän henkilön lomamatka voidaan keskeyttää. Tällaisissa tapauksissa ICO ei ole vastuussa mistään aiheutuvista lisäkustannuksista. Sama koskee tapauksia, joissa tämä henkilö ei tuo mukanaan tarvittavaa saattajaa kohdan 3.5 mukaisesti.

 

8.5 Kapteeni on vastuussa aluksesta ja miehistöstä risteilyillä. Hänellä on yksinomainen päätösvalta aluksen merenkulun johtamisessa, turvallisuuden takaamisessa ja aluksen määräysten noudattamisessa, ja tässä ominaisuudessa hän on oikeutettu poistumaan matkustaja ilman korvausta. Tämä valtuutus pätee myös, jos kapteenin mielestä pätee jokin kohdissa 3.5 ja 8.2 mainituista tilanteista.

 

8.6 ICO voi irtisanoa matkapakettisopimuksen ilman ennakkoilmoitusta, jos ilmoittautuneet ovat tehneet varauksen ja antaneet virheellisiä tietoja asianomaisesta, osoitteesta ​​ja/tai henkilöllisyystodistuksesta.

 

8.7 Jos asiakas ja/tai matkustajat rikkovat sopimusvelvoitettaan toimittaa ICO:lle tarvittavat passitiedot asianomaisille maahanmuuttoviranomaisille ennen lähtöä, ICO ei ole vastuussa tarvittavien viisumien tai muiden matkustusasiakirjojen oikea-aikaisesta myöntämisestä ja vastaanottamisesta, jos asiakkaat ovat tehneet ICO:lle hankintapyynnön. Näissä tapauksissa ICO:lla on oikeus kieltäytyä matkustajien kuljetuksesta tai jatkokuljetuksesta ilman korvausvelvollisuutta ja periä peruutusmaksuja kohdan mukaisesti. 9.2.

 

8.8 Mikäli matkapakettisopimus irtisanotaan edellä mainituista syistä ja jatkokuljetuksesta kieltäydytään, ICO pidättää oikeuden saada matkan hinta. ICO:lle voidaan kuitenkin hyvittää säästettyjen kulujen arvo sekä hyödyt, jotka se saa käyttämättömien palvelujen toisesta käytöstä. ICO ei ole vastuussa matkustajille aiheutuvista lisäkustannuksista. Erityisesti matkustajien on vastattava mahdollisista lisäkustannuksista, jotka aiheutuvat paluukuljetuksesta kotipaikkaansa. Asiakkaiden tulee tarkistaa, tarvitaanko lisäsairausvakuutus. On suositeltavaa ottaa vakuutus, joka kattaa kaikki kulut, mukaan lukien kotiuttaminen onnettomuuden, sairauden tai kuolemantapauksessa.

9. Sopimuksen irtisanominen (matkustaja)

9.1 Matkustajat voivat peruuttaa matkan milloin tahansa ennen matkan alkua ja ilmoittaa myös muiden rekisteröimiensä matkustajien vetäytymisestä. Tällöin tämä peruutus koskee vain matkapakettisopimuksen palveluita, mukaan lukien lisäpaketti, liittyen lisä- tai erikseen varattuihin palveluihin siltä osin kuin ne ovat tulleet osaksi matkapakettisopimusta tai liittyvät siihen, eli esim. myös sovituille saapumis- tai paluupaketeille. Jos peruuttaminen koskee vain matkapakettisopimusta, ei välitettyä matkapalvelua, rekisteröijien on selvitettävä ja selitettävä tämä. Peruutukset pitää tehdä kirjallisesti. Rekisteröidyt ovat velvollisia palauttamaan jo luovutetut matkustusasiakirjat. Matkalle lähtemättä jättäminen katsotaan yleensä peruutukseksi. Voimassa oleva peruuttamispäivämäärä riippuu peruuttamisilmoituksen vastaanottaneesta ICO:sta, jos matka on varattu suoraan ICO:lta. Jos matka on varattu ja muut palvelut välitetty matkatoimiston kautta, riittää peruuttamisilmoituksen tekeminen tälle matkatoimistolle, muuten peruutus on tehtävä erikseen.

9.2 ICO:lla on oikeus vaatia asianmukainen korvaus ottaen huomioon säästetyt kulut ja mahdollinen matkapalvelun jatkokäytöstä saatava etu. Todistettavan kulun sijasta ICO:lla on oikeus vaatia kiinteämääräistä korvausmaksua (jos korvaavaa matkan osallistujaa ei tarjota) ja tämä maksu lasketaan seuraavasti kullekin kyseisen matkan perusteella vetäytyneelle matkan osallistujalle.

Risteilyn hinta määritellään sisältäen satamamaksut ja verot.

Peruutusmaksu tai kiinteä peruutussumma sille ajanjaksolle sen mukaan, kumpi on suurempi.

Tarjottujen hintojen varauksen yhteydessä saatetaan soveltaa erilaisia peruutuskuluja tarjouksesta riippuen. ICO ilmoittaa matkustajalle erilaisista ehdoista ja toimittaa asiakkaalle tarjoushintoihin sovellettavat erityiset matkustusehdot ennen matkapakettisopimuksen tekemistä.

Prosentteina ilmaistut peruutuskulut lasketaan risteilyn hinnan mukaan

Varauksiin, joissa on saapumis- ja paluupaketteja, lentoihin sovelletaan lentoyhtiön peruutusehtoja.

Nämä voivat olla jopa 100 %. ICO pyrkii pitämään lentojen peruutuskulut mahdollisimman alhaisina ja palauttamaan rekisteröityjälle vähintään varauksen verot ja maksut.

Vahvistetun varauksen peruutus- ja muutoskulut per henkilö ovat:

Risteilyn lähtöön                                                     Peruutuskulut / henkilö
yli 76 vrk                                                                     25 %  vähintään 100€
69 – 45 vrk                                                                  35 %
44 – 15 vrk                                                                  60 %
14 –  8 vrk                                                                   80 %
7 – 0 vrk                                                                    100 %

Varauksen tehneillä asiakkailla on oikeus todistaa ICO:lle, että vahinkoa ei ole tapahtunut tai sitä ei ole tapahtunut vaaditulla summalla. Korvauksen määrästä poiketen ICO:lla on oikeus vaatia erikseen laskettu korvaus, mikäli se on määrällisesti mitattu ja dokumentoitu.

9.3 Varauksen yhteydessä tarjotut hinnat, riippuen tarjouksesta kohdassa. 9.2., sovelletaan erilaisia ​​kertakorvauksia. ICO ilmoittaa asiakkaalle erilaisista ehdoista ja toimittaa asiakkaalle tarjoushintoihin sovellettavat erityiset matkustusehdot ennen matkapakettisopimuksen tekemistä.

9.4 Matkan peruutusvakuutuksen ottaminen on erittäin suositeltavaa.

9.5 Jos yksi tai useampi matkustaja usean hengen hytistä (2 tai useampi) ei enää halua osallistua matkalle (peruutus), tulee tehdä koko hytin peruutus, jonka jälkeen jäljellä olevalle matkustajalle on tehtävä uusi varaus. matkustajia. ICO sallii alkuperäiseen matkaan sovelletut palvelut sekä mahdolliset säästetyt kulut hyvityksen.

10. Poikkeukset

10.1 Jos ICO on estynyt suorittamasta matkaa ennen sen alkua odottamattomien, epätavallisten olosuhteiden vuoksi, joita ei voida ennakoida sopimusta solmittaessa, asiakas ja ICO voivat irtisanoa sopimuksen. ICO:n on ilmoitettava peruuttamisestaan ​​välittömästi saatuaan tietoonsa peruuttamisen syyn. Sopimuksesta irtisanoutuvilla osapuolilla on todistustaakka väistämättömistä poikkeuksellisista olosuhteista.

10.2 Jos määräpaikassa tai sen välittömässä läheisyydessä ilmenee poikkeuksellisia väistämättömiä olosuhteita, ICO menettää oikeutensa matkahintaan. ICO:n on palautettava peruuttamishetkellä jo maksettu matkahinta peruuttamisen jälkeisten lakisääteisten ajanjaksojen mukaisesti.

10.3 Poikkeuksellisten väistämättömien olosuhteiden ilmaantuessa ICO:n tulee ilmoittaa osallistujille kaikista mahdollisesti esiintyvistä vaaroista. Tältä osin ICO:n on tiedusteltava ja annettava tietoja, jotta asiakkaat voivat itse tarkistaa irtisanomisen mahdollisuuden.

11. Takuu ja rajoitusaika

11.1 Jos matkaa ei toteuteta tai sitä ei toteuteta sopimuksen mukaisesti, osallistujat voivat pyytää korjaavia toimia. ICO voi kieltäytyä korjaamasta tilannetta, jos se on mahdotonta tai vaatii suhteetonta vaivaa.

11.2 Jos matka on virheen vuoksi merkittävästi heikentynyt, eikä ICO tarjoa mitään korjaustoimenpiteitä asiakkaiden asettaman kohtuullisen ajan kuluessa, he voivat irtisanoa matkasopimuksen lakisääteisten määräysten puitteissa. Oikaisupyyntö tulee osoittaa risteilyaluksen vastaanottoon. Jos risteilypalvelun lisäksi on varattu kuljetus- ja/tai lento- ja/tai hotellipalveluita, ICO on näiden palvelujen matkanjärjestäjä eikä vain agentti (ks. kohta 4.3), korjauspyyntö tulee osoittaa joko palveluntarjoajalle paikan päällä tai ICO:lle, jos matkalle aiheutuu merkittävää haittaa tässä palvelussa. Todisteiden säilyttämisen vuoksi suositellaan kirjallista irtisanomisilmoitusta. ICO:lla on oikeus maksaa sama tai suurempi kohtuullinen korvaus.

11.3 Muiden kuin sopimuksen mukaisesti suoritettujen matkapalvelujen (BGB § 651 i – 651 n BGB) korvausvaatimukset on tehtävä välittömästi paikan päällä ja ne vanhentuvat kahden vuoden kuluttua matkan päättymisestä; rikosoikeudellisista teoista johtuvat vaateet vanhentuvat kolmessa vuodessa. Vanhentumisajan alkaminen määräytyy lain mukaan. Matkanjärjestäjillä, matkatoimistoilla ja yksittäisillä palveluntarjoajilla ei ole oikeutta vedota matkustajien vaatimuksiin ICO:ta vastaan ​​mistä tahansa laillisesta syystä.

12. Sopimuksen siirto

12.1 Jos peruuttavan matkustajan tilalle tuleva uusi matkustaja on nimetty, ICO voi laskea heille aiheutuneet todelliset, todistetut ja kohtuulliset hallinnolliset lisäkustannukset, mukaan lukien yksittäisissä tapauksissa asianomaisille palveluntarjoajille (lento, hotelli jne.) aiheutuneet lisäkustannukset. ICO:lla on oikeus periä käsittelymaksu 50 € per henkilö. Asiakkaiden ilmoitus uudesta matkustajasta on tehtävä kirjallisesti ja sen voi tehdä vähintään neljätoista päivää ennen matkan alkua. Jos muutos on tarpeen tämän ajan jälkeen, matka on peruutettava. Kohdan 9.2.c mukaiset peruutuskulut ovat voimassa ja ICO:lla on oikeus vastustaa kolmannen osapuolen tuloa, mikäli kolmas osapuoli ei täytä sopimuksen mukaisia ​​matkustusvaatimuksia. Jos kolmas osapuoli tekee matkapakettisopimuksen, hän ja rekisteröityneet asiakkaat vastaavat ICO:lle yhteisvastuullisina velallisina matkan hinnasta ja sopimukseen osallistumisesta aiheutuvista lisäkustannuksista.

12.2 Rekisteröityneillä asiakkailla ei ole matkasopimuksen solmimisen jälkeen oikeutta matkapäivän, laivan, matkan (lennon), majoituksen tai kuljetustavan muutoksiin (esim. hyttiluokka, lähdön muutos jne.). Yleensä toisen matkan uudelleenvaraus käsitellään peruutuksena ja uutena varauksena. Jos asiakas haluaa varata toisen matkan uudelleen, hänen tulee pyytää ICO:ta selvittämään, voidaanko pyyntö täyttää. Muutokset voivat olla mahdollisia, lisätiedot  ICO:sta.

Uudelleenvarauksista käsittelymaksu 50 € sekä mahdolliset lentoyhtiön ja/tai hotellien veloittamat lisäkulut. Muutokset 66. päivää ennen lähtöä tehtävät muutokset ovat mahdollisia vain matkapakettisopimuksen peruutusehtojen mukaan. Tällöin peritään peruutusmaksu (katso kohta 9.2).

 

12.3 Jos rekisteröityneet asiakkaat eivät käytä heidän omista syistään (esim. aikaisen paluun tai muun pakollisen vuoksi) asianmukaisesti tarjottuja yksittäisiä matkapalveluita, heillä ei ole oikeutta matkahinnan suhteelliseen palautukseen. ICO pyrkii saamaan palveluntarjoajalta korvauksen säästyneistä kuluista. Tämä velvollisuus ei koske vähäisiä palveluita tai jos hyvitys on lain tai viranomaismääräysten vastainen.

13. Passi-, viisumi- ja terveysvaatimukset

13.1 ICO ilmoittaa rekisteröijille asiakkaille ennen sopimuksen tekemistä kohdemaan passi-, viisumi- ja hygieniasäännöksistä, mukaan lukien viisumien saamisen likimääräiset määräajat ja niihin liittyvät muutokset ennen lähtöä. Mikäli matkanjärjestäjä tai matkatoimisto täyttää tiedonantovelvollisuutensa, on ilmoittautuneiden luotava matkalle edellytykset. Näiden tietojen perusteella ICO olettaa, että matkustajat ovat EU-kansalaisia, Sveitsin kansalaisia ​​tai heillä on pysyvä yleinen EU-oleskelulupa.

13.2 Jos esimerkiksi matkaa koskevien henkilökohtaisten vaatimusten puuttumisesta aiheutuu vaikeuksia, jotka johtuvat rekisteröityneiden asiakkaiden käyttäytymisestä, he eivät voi peruuttaa maksutta tai käyttää yksittäisiä matkapalveluita ilman seurauksia. Näissä tapauksissa 9.1 ja 9.2 kohdan määräyksiä sovelletaan soveltuvin osin rekisteröityneet asiakkaat ovat vastuussa tarvittavien virallisten matkustusasiakirjojen hankkimisesta ja mukana pitämisestä, tarvittavista rokotuksista sekä tulli- ja valuuttamääräysten noudattamisesta. Kaikki näiden määräysten noudattamatta jättämisestä aiheutuvat haitat, kuten peruutuskorvauksen maksaminen, ovat heidän vastuullaan.

13.3 EU:n asetus matkustajille ilmoittamisesta lennosta vastaavan lentoyhtiön henkilöllisyydestä (EU 2111/05) velvoittaa meidät ilmoittamaan sinulle kulloinkin varattuun matkaan liittyvien kaikkien tarjottavien lentoliikennepalvelujen lennonjohdon (lentoyhtiöiden) tunnistetiedot. Jos lennosta vastaavaa lentoyhtiötä ei varausta tehtäessä ole vielä päätetty, ICO ilmoittaa matkustajalle lentoyhtiöstä tai lentoyhtiöistä, jotka todennäköisesti operoivat lennon. Heti kun ICO saa tiedon lentoa tosiasiallisesti operoivasta lentoyhtiöstä, se ilmoittaa siitä matkustajille. Jos matkustajalle lentoyhtiönä nimetty lentoyhtiö vaihtuu, ICO:n on ilmoitettava matkustajalle muutoksesta. Luettelo lentoyhtiöistä, joiden kuljetus EU-lainsäädännön mukaan ei ole sallittua, löytyy verkkosivustolta

https://ec.europa.eu/transport/modes/air/safety/air-ban_en

14. Vastuut

14.1 ICO vastaa asianmukaisen matkatoimiston huolenpitovelvollisuuden puitteissa tunnollisesta matkan valmistelusta, palveluntarjoajien huolellisesta valinnasta ja valvonnasta, kaikkien tarjouksessa mainittujen matkapalvelujen oikeasta kuvauksesta sekä sopimuksessa sovitun matkan asianmukaisesta toimittamisesta. palvelut, ottaen huomioon kunkin kohdemaan ja -paikan sovellettavat määräykset.

14.2 ICO:n vastuu vahingonkorvausvaatimuksista, jotka eivät ole ruumiinvammoja ja joita ei ole aiheutettu syylliseksi, on rajoitettu yhteensä kolmeen kertaan matkan hintaan BGB §:n 651p mukaisesti. Tämä vastuunrajoitus koskee asiakasta ja matkaa.

14.3 a) Jos ICO ottaa sopimussuhteisen lentoliikenteen harjoittajan aseman, matkanjärjestäjän vastuu määräytyy lentoliikennelain, Varsovan yleissopimuksen voimassa olevan ja sovellettavan Haagin tai Montrealin yleissopimuksen asiaa koskevien määräysten mukaisesti. b) Jos ICO ottaa sopimussuhteisen varustajan aseman, sovelletaan myös kansallisen lainsäädännön mukaan sovellettavia kansainvälisiä erityissopimuksia tai niihin perustuvia määräyksiä. c) ICO ei ole vastuussa matkavarusteiden vahingoista tai menetyksistä, jotka ovat aiheutuneet varkaudesta tai muusta menetyksestä aluksen ulkopuolella. Tämä ei päde, jos heikkeneminen johtuu ICO:n tahallisesta tai törkeän huolimattomuudesta. ICO on vastuussa käsimatkatavaroiden vahingoittumisesta tai katoamisesta lakisääteisten määräysten mukaisesti.

14.4 ICO:n vastuu on poissuljettu tai rajoitettu siltä osin kuin on sallittua kansainvälisten sopimusten tai sellaisiin sopimuksiin perustuvien lakisääteisten määräysten perusteella, että palveluntarjoajien vastuuta rajoitetaan tarjoamistaan ​​palveluista tai että heidän vastuutaan voidaan sulkea pois.

14.5 ICO ei ole vastuussa palveluhäiriöistä, henkilö- ja omaisuusvahingoista, jotka liittyvät ICO:n ulkopuolisiin palveluina välittämiin palveluihin (esim. retket, kuljetuspalvelut mainostettuun lähtö- ja kohdepaikkaan ja takaisin jne.), jos nämä palvelut on nimenomaisesti merkitty ulkopuoliseksi palveluksi varausvahvistuksessa, jossa mainitaan välittäjänä toimiva sopimuskumppani. ICO ei ole vastuussa suoraan suoritetuista maksuista muille palveluntarjoajille.

14.6 ICO ei ole vastuussa kustannuksista, joita  asiakkaalle ja/tai matkustajalle aiheutuu heidän myöhään saapumisestaan ​​alukselle, ellei ICO ole sopimuksen mukaan järjestänyt kuljetusta alukselle. Tämä koskee lähtösatamia sekä matkan varrella olevia käyntisatamia edellyttäen, että asiakas ja/tai matkustaja tekevät maaretkiä hänen vastuullaan. Kapteeni ei ole velvollinen odottamaan myöhästyneitä matkustajia.

14.7 ICO ei ole vastuussa varausprosessin aikana tapahtuneista virheistä, jotka ovat aiheutuneet rekisteröityneistä tai väistämättömistä, poikkeuksellisista olosuhteista. ICO ei ole vastuussa tiedoista matkahälytyksiä kolmansilta osapuolilta, esimerkiksi matkatoimistoilta, joissa ICO:lla ei ole vaikutusta niiden luomiseen, eikä se voinut varmistaa, että ne ovat oikein. Matkatoimistoilla tai muilla palveluntarjoajilla ei ole oikeutta antaa vakuutuksia ICO:lle tai tehdä sopimuksia, jotka eivät vastaa matkailmoituksissa olevia tietoja, ylittävät varausvahvistuksen, ovat ristiriidassa sen kanssa tai muuttavat matkapakettisopimuksen vahvistettua sisältöä.

14.8 Rekisteröidyillä asiakkaalla on oikeus saada korvaus ICO:n varausjärjestelmän teknisestä virheestä heille aiheutuneesta vahingosta, ellei ICO ole vastuussa virheestä.

15. Tietosuoja

15.1   Asiakkaan antamia henkilötietoja käsitellään ja käytetään sähköisesti, jos se on sopimuksen toteuttamisen kannalta tarpeellista. Henkilötiedot ovat tietoja henkilön henkilöllisyydestä, kuten nimi, osoite, syntymäaika tai sähköpostiosoite. Käyttötiedot ovat tietoja, joita ei tarjota aktiivisesti, mutta joita voidaan kerätä passiivisesti, esimerkiksi verkkosivustoa käytettäessä tai verkkotarjouksia katsottaessa.

15.2 ICO kerää, käsittelee, tallentaa ja käyttää matkustajien tietoja vain matkasopimuksen täyttämisen ja viestinnän yhteydessä. Näitä tietoja luovutetaan matkapakettisopimuksen toteuttamiseen osallistuville yrityksille vain siinä laajuudessa kuin se on tarpeen varauksen käsittelyn kannalta. Kun pyynnöstä, säilytettävät matkustajien tiedot jaetaan. Tiedot poistetaan heti, kun niitä ei enää tarvita sen tarkoituksen täyttämiseksi, jota varten ne on kerätty.

16. Loppusäännökset

16.1 Vain matkavahvistuksessa olevat tiedot ovat sitovia. Kaikenlaisten julkaisujen tiedot vastaavat julkaisuhetken tilaa eivätkä ole sitovia. Virheistä ei ole vastuuta.

16.2 Aluksi sovelletaan yksilöllisesti sovittuja sopimusehtoja, joita täydentävät yleiset matka- ja maksuehdot. Jos sopimuksessa tai näissä yleisissä ehdoissa ei ole määräystä, lain säännökset, erityisesti oikeus matkapakettisopimukseen, mukaan lukien § 250 EGBGB Saksassa ja Sveitsin siviililakia sovelletaan.

16.3 Rekisteröijien ja ICO DE:n väliseen sopimussuhteeseen ja niistä johtuviin oikeuksiin ja velvollisuuksiin sovelletaan Saksan lakia ja ICO CH:n osalta Sveitsin lakia. Jos asiakas on kuluttaja, hän voi kuitenkin luottaa asuinmaansa säännöksiin, jotka takaavat hänelle suojan ja jos mikään sopimus ei voi poiketa niistä, edellyttäen, että ICO:n liiketoiminta toiminta on nimenomaisesti suunnattu kyseiseen maahan.

16.4 Kaikkien oikeudellisten riitojen toimivaltapaikka on – sikäli kuin se on sallittua – ICO DE:n osalta München ja ICO CH:n osalta Zurich.

16.5 Mikäli jokin yleisten ehtojen määräys on pätemätön, muut ehdot pysyvät voimassa. Tässä tapauksessa pätemätön säännös on korvattava laissa sallitulla säännöksellä, joka taloudellisen tarkoituksen mukaan vastaa parhaiten tarkoitettua säännöstä.

16.6 Yleiset ehdot, sellaisina kuin ne muuttuvat ajoittain, ovat erottamaton osa matkapakettisopimusta.

Saksan yhteystiedot:

Inter-Connect GmbH
Arnulfstraße 31
D-80636 München
Puh: +49 – (0)89 / 51 703 0
Sähköposti: info@inter-connect.world
verkkosivusto: www.inter-connect.world

17. Yhdysvaltoihin matkustava risteilyasiakas

Yhdysvaltain kotimaan turvallisuuslaitos (the Department of Homeland Security) ja Yhdysvaltain tulli- ja rajaturvallisuuslaitos (the United States Customs and Border Protection) ovat luoneet turvallisen verkkosivuston, jolla sinä tai kolmas osapuoli voi täyttää sähköisen lomakkeen matkustusluvan hakemista varten. Annettuasi tarvittavat tausta- ja matkustustiedot tietoturvallisella verkkosivustolla, järjestelmä käsittelee hakemuksesi ja päättää, voitko matkustaa Yhdysvaltoihin Visa Waiver -ohjelman alaisuudessa ilman viisumia. Järjestelmä antaa automaattisen vastauksen, ja ennen lentokoneeseen nousua lentoyhtiö tarkistaa matkustuslupasi voimassaolon sähköisesti Yhdysvaltain tulli- ja rajaturvallisuuslaitokselta. Matkustuslupa on voimassa kaksi vuotta myöntämispäivästä tai kunnes passisi vanhenee, mikäli näin tapahtuu ennen kahden vuoden määräaikaa. Matkustuslupahakemukset jätetään vähintään 72 tuntia ennen matkustamista. Matkustuslupahakemukset tehdään Internetissä osoitteessa: https://esta.cbp.dhs.gov. Sivun oikeasta yläkulmasta voit valita suomenkielisen sivuston. Täyttöohjeet löydät osoitteesta https://esta.cbp.dhs.gov/esta/WebHelp/helpScreen_fi.htm. Jos tiedät tarvitsevasi viisumin ota yhteys USAn konsulaattiin, tarkempia tietoja löytyy osoitteessa https://fi.usembassy.gov

18. Palvelurahat

Sisä-, ikkuna- ja parvekehytit 16,00 USD / henkilö /päivä
Sviitit 18,00 USD / henkilö / päivä

Palvelurahan voi maksaa etukäteen tai laivalla hyttilaskun yhteydessä.